درخواست پارلمان اروپا برای آزادی فعال عربستانی

درخواست پارلمان اروپا برای آزادی فعال عربستانی
جمعه 24 بهمن 1393 - 13:34

پارلمان اروپا عربستان سعودی خواست رائف بدوی فعال عربستانی را فورا و بدون قید و شرط آزاد کند. همچنین حزب سبزها نیز خواستار توقف صادرات سلاح به عربستان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پارلمان اروپا روز پنج شنبه با محکوم کردن حکم هزار ضربه شلاق علیه رائف بدوی، از دولت عربستان سعودی خواست وی را بدون قید و شرط آزاد نماید.
امضا کنندگان این بیانیه صدور این حکم علیه فعال عربستانی را به منزله توهین به اسلام دانستند و آن را یک اقدام زشت و خشونت بار تلقی کردند.
این طرح را شش فراکسیون سیاسی در پارلمان اروپا به طور مشترک پیشنهاد کردند. فراکسیون راستگرایان که بزرگترین فراکسیون است در این رأی گیری شرکت نکرد و طرح خاص خود را ارائه کرد. فراکسیون راستگرا در انتقاد از متن مشترک گفت این متن، اقدامات عربستان و اقدامات داعش را برابر تلقی می کند.

از سوی دیگر، "باربارا لوخبیلر" نماینده حزب سبزها در پارلمان اروپا، خواستار توقف کلیه صادرات سلاح و تجهیزات نظارتی به عربستان شد و گفت: بسیاری از شهروندان در این کشور، شکنجه می شوند و نظام این کشور جزو سرکوبترین نظام هاست.
رائف بدوی 31 ساله به اتهام درخواست برای کاهش نفوذ نهادها و شخصیت های افراطی در عربستان، به 10 سال زندان و هزار ضربه شلاق محکوم شده است. این جوان عربستانی در سال 2014 برنده جایزه آزادی رسانه ها از سازمان گزارشگران بدون مرز شد.
پارلمان اروپا همچنین خواستار آزادی وکیل مدافع بدوی و آزادی همه مدافعان حقوق بشر و زندانیان عقیده شد که به علت استفاده از حق آزادی بیان، محاکمه و زندانی شده اند.

پربیننده ترین خبرها