پیشروی ارتش سوریه در حومه قنیطره + ویدئو

جمعه 24 بهمن 1393 - 15:07

دمشق (العالم) خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد ارتش توانست برخی از مناطق در حومه شهرهای درعا و قنیطره را پاکسازی نماید و پس از بیرون راندن تروریست ها، اراضی گسترده ای را بار دیگر به کنترل درآورد. همچنین نیروهای ارتش، انبارهای سلاح، تجهیزات و مواد پزشکی و مواد غذایی را کشف و ضبط نمودند.

خبرنگار العالم گزارش داد ارتش سوریه با پاکسازی شماری از روستاهایی که تروریست ها در آن مخفی شده بودند، به عملیات خود در شماری از مناطق از جمله حومه شهرهای درعا، قنیطره و دمشق ادامه داد.
نیروهای ارتش پس از پیشروی مداوم در محور اطراف قنیطره، طی عملیات موسوم به "تپه ها و قطع ارتباط" روستای استراتژیک دیرماکر در حومه این شهر را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند و این امر باعث کنترل ارتش بر بخش گسترده ای از اراضی این منطقه شد.
ثابت محمد، کارشناس نظامی سوری در این باره به خبرنگار العالم گفت: عملیات از دو جبهه آغاز شد. عملیات اول که می توان آن را عملیات جنوبی نامید از منطقه صنمیه به طرف ورودی شمالی شهر درعا و به موازات جاده قدیم و جاده جدید دمشق به درعا آغاز شد. اما محور عملیات دوم، به طرف غرب و از شمال الصنمیه – غباغب به طرف تل الشعار – خرنبه و به طرف تل الحاره بود.
نیروهای ارتش در روستای استراتژیک الدناجی با بیرون راندن تروریست ها، بر انبارهای سلاح آنها دست یافتند که در آن موشک های گراد نگهداری می شد. همچنین ارتش چند تونل مورد استفاده تروریست ها در این منطقه را کشف کرد.
در این منطقه همچنین یک انبار مواد پزشکی و غذایی و کتابهایی کشف شد که هویت گروههای مسلح مستقر در این منطقه را برملا می ساخت.
به دنبال استقرار نیروهای ارتش بر ارتفاعات استراتژیک این مناطق، ارتش سوریه در آستانه کنترل مجدد بر مناطق "خربه سلطانه" و "تلة فاطمه" قرار دارد. به ویژه اینکه به دنبال ضربات گسترده و متمرکز یگان های پشتیبانی آتشبار ارتش، جنب و جوش تروریست ها در این منطقه کاملا فلج شده است.
از سوی دیگر، بلندگوهای مساجد منطقه تل الحاره، از تروریست ها خواستند هر چه زودتر منطقه را ترک کنند.
 

پربیننده ترین خبرها