عراق درخواست نیروهای زمینی خارجی را تکذیب کرد

عراق درخواست نیروهای زمینی خارجی را تکذیب کرد
جمعه 24 بهمن 1393 - 15:16

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که کشورش درخواستی برای حضور نیروهای زمینی خارجی مطرح نکرده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ابراهیم جعفری در گفتگوی مطبوعاتی در کانبرا پایتخت استرالیا اظهار داشت: "پشتیبانی هوایی و لجستیکی و کمک های بشردوستانه و همچنین دریافت آموزش های نظامی حمایت دلخواه و موردنظر بغداد را تشکیل می دهد."

وی گفت: "نیروهای عراقی در مقابل عناصر گروه تروریستی داعش در حال پیشروی هستند."

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: "در عراق به استثنای نیروهایی برای ارایه آموزش و مشورت، ارتش و نیروهای زمینی هیچ کشوری وجود ندارد و ارتش عراق نیازی به نظامیان خارجی ندارد."

این درحالی است که "مشعل محمد الزین" رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح اردن، که به تازگی به بغداد رفته بود، از تشکیل جبهه یکپارچه با عراق علیه تهدیدات گروه تروریستی داعش و نبرد با آن در تمامی نقاط عراق و سوریه خبر داده بود.

همزمان با نشست نظامی عراق و اردن در خصوص تامین وسایل مورد نیاز جنگ با داعش، وزیر دفاع عراق تاکید کرد که بغداد قصد ندارد نیروی زمینی هیچ کشوری را وارد نبرد کند و بدین ترتیب اظهارات مقامات واشنگتن در مورد احتمال دخالت زمینی آمریکایی ها در این نبرد را رد کرد.

گفتنی است "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا، از کنگره خواست تا برای توسل به زور علیه داعش به او اختیارات جدیدی اعطا کند.

اوباما در همین رابطه تاکید کرد که البته این به معنی نبرد زمینی نیست اما او در عین حال احتمال این امر را در صورت لزوم بعید ندانست.

پیشنهاد اوباما با انتقاد جمهوری خواهان روبرو شد. آنها می گویند سیاست خارجی اوباما بسیار منفی است. آنان خواستار اتخاذ اقدامات شدید علیه تندروها هستند. البته دموکرات ها که اوباما جزو آنها به شمار می رود، از قوع یک جنگ جدید در خاورمیانه نگرانند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها