برای مبارزه با داعش؛

العبادی: بزرگترین نیروی رزمی در الانبار مستقر شد

العبادی: بزرگترین نیروی رزمی در الانبار مستقر شد
جمعه 24 بهمن 1393 - 21:28

نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: بزرگترین نیروی رزمی عراق در استان الانبار مستقر شده و به همین دلیل نیازی به نیروهای رزمی بیگانه نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "السومریه نیوز"، در بیانیه دفتر "حیدر العبادی" نخست وزیر عراق آمده است: استان الانبار ( علاوه بر استان صلاح الدین ) تنها استانی است که در آن 2 فرماندهی عملیات وجود دارد؛ در حالی که در استان های دیگر فقط یک فرماندهی یا یک فرماندهی برای چند استان وجود دارد.

این بیانیه افزود: نیروهای مردمی در الانبار فقط از اهالی این استان هستند اما بر اساس خواست مسئولان استان با نیروهای رزمی دیگر استان های عراق تقویت شده اند.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: بزرگترین نیروی رزمی شامل نیروهای ویژه و مبارزه با تروریسم برای حمایت از شهروندان عراقی در استان الانبار حضور دارند لذا دیگر نیازی به حضور نیروهای رزمی بیگانه در این استان و استان های دیگر نیست چون مردم با شجاعت و قهرمانی خود ثابت کردند که قادر به بیرون راندن تروریسم هستند.

این بیانیه خواستار حمایت از جامعه جهانی از عراق در جنگ علیه گروه تروریستی داعش، یاری دولت و نیروهای امنیتی عراق از طریق آموزش، مسلح سازی، تامین پوشش هوایی و کمک به نیروی هوایی عراق شد و تاکید کرد: عراق از حق و عدالت در برابر جنایات تروریستی که این کشور، منطقه و جهان را تهدید می کند، دفاع می نماید.   

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها