مقامات تونس: 500 تروریست تونسی به کشور بازگشتند

مقامات تونس: 500 تروریست تونسی به کشور بازگشتند
جمعه 24 بهمن 1393 - 22:57

العالم ـ مشاور امنیتی وزارت کشور تونس گفت که صدها عنصر مسلح تونسی که به گروه های مسلح در سوریه و عراق ملحق شده بودند، به طور مداوم به کشور باز می گردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رفیق الشلی مشاور امنیتی وزارت کشور تونس در گفتگو با روزنامه المغرب چاپ تونس گفت: داده های وزارت کشور تونس نشان می دهد که آمار اجمالی تروریستهای بازگشته از داعش به تونس حدود 500 نفر است.

وی در عین حال افزود: عملیات جذب نیروها از طرف شبکه های مظنون، به منظور جذب جوانان تونسی برای گروه تروریستی داعش همچنان ادامه دارد...ما برای برچیدن این شبکه ها و حمایت از جوانان خود در مقابل آنها تلاش می کنیم.

الشلی اظهار داشت: برخی از کسانی که از نزد گروه داعش در سوریه و عراق، به تونس بازگشته اند، اینک در قالب هسته های خفته فعالیت می کنند و برخی از آنها طی عملیات امنیتی اخیر کشور بازداشت شدند.

به گفته وی، این عناصر موجب تقویت گروه انصار الشریعه در تونس شدند که افکار افراطی مشترکی با این عناصر مسلح دارد. برخی از آنها با عناصر گروه انصار الشریعه ارتباطات دارند و برخی دیگر پس از بازگشت به تونس موفق شدند جوانان را تحت تاثیر بگذارند و آنها را جذب کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها