تابلوی معبد ادعایی صهیونیستها در ورودی مسجد الاقصی

شنبه 25 بهمن 1393 - 11:30

رژیم صهیونیستی تابلویی را بالای یکی از دروازه های مسجد الاقصی نصب کرد که در این تابلو مسجد الاقصی به عنوان معبد ادعایی صهیونیستها معرفی شده است .

خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی گزارش داد، به دستور شهردار صهیونیست قدس اشغالی ؛ تابلویی بالای دروازه " الناظر " نصب شده است که این تابلو به سه زبان عربی ، انگلیسی و عبری مسجد الاقصی را معبد سلیمان معرفی کرده است و شامل توضیحاتی نیز درباره اماکن تاریخی موجود در این مسجد می باشد . 
یکی از فلسطینی های ساکن قدس در مصاحبه با "خضر شاهین" خبرنگار العالم گفت: شهرداری قدس اشغالی در این تابلو "حرم قدسی" را که شامل مسجد الاقصی، مسجد قبه الصخره و دیگر اماکن تاریخی و اسلامی است ، به زبان عبری " هار هابَییت " خوانده است و  هدف از همه این اقدامات توسعه طلبانه کسب آرای صهیونیستها در انتخابات آتی کنست است زیرا همه احزاب تلاش می کنند که به هر نحو ممکن آرای بیشتری را کسب کنند.
یک فلسطینی دیگر گفت : اسرائیل تصور می کند که با نصب این تابلو ها و دیگر اقدامات نژادپرستانه در قدس اشغالی میتواند ماهیت اسلامی و عربی این شهر را تغییر دهد و هیکل را به جای مسجد الاقصی احداث کند؛ این رژیم نمی تواند هیچ آسیبی به مسجد الاقصی برساند. 
اداره اوقاف اسلامی در قدس نیز اعلام کرد، نصب این تابلو نشان می دهد که رژیم صهیونیستی همچنان به اقدامات خود برای یهودی سازی قدس ادامه می دهد .
شیخ "محمد مسک" عضو مرکز اعلای اسلامی قدس نیز اعلام کرد : اسرائیل از زمان اشغال قدس در سال 1967 تاکنون تلاش می کند که این شهر را با تحریف واقعیت ها ، یهودی سازی و غصب اراضی فلسطینی ها کاملاً به کنترل خود دربیاورد، که تغییر اسامی عربی و اسلامی برخی اماکن به اسامی عبری نمونه ای از تحریف واقعیت های موجود در شهر قدس است .
سازمان آزادیبخش فلسطین نیز اعلام کرد که نصب این تابلو زمینه سازی برای احداث معبد ادعایی به جای مسجدالاقصی است.

 

پربیننده ترین خبرها