ارتباط داعش با مافیای قاچاق آثار باستانی

ارتباط داعش با مافیای قاچاق آثار باستانی
شنبه 25 بهمن 1393 - 14:11

شورای استان ذی قار عراق اعلام کرد که داعش با کمک باندهای مافیایی بین المللی آثار باستانی و تاریخی را سرقت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سومریه نیوز روز شنبه به نقل از عامر عبدالرزاق مشاور گردشگری رئیس شورای استان ذی قار در جنوب عر اق گزارش داد : داعش بیش از 3 هزار منطقه باستانی را در عراق به کنترل خود درآورده است که مهمترین این مناطق در شهر موصل استان نینوا واقع است.
عبدالرزاق خاطرنشان کرد: موصل دارای مهمترین مناطق باستانی عراق است، که این مناطق همچنان دست نخورده باقی مانده است .
عبدالرزاق خاطرنشان کرد: بیش از هزار و 750 منطقه باستانی در استان نینوا وجود دارد که که همه این مناطق تحت کنترل داعش است؛ و مناطق باستانی مهم استان های الانبار ، کرکوک و صلاح الدین نیز تحت کنترل این گروه تروریستی می باشد .
معاون گردشگری استاندار ذی قار اعلام کرد : قاچاق و فروش آثار باستانی یکی از اصلی ترین منابع درآمد داعش است گروهی که آثار باستانی مسروقه را از طریق ترکیه و سوریه به اسرائیل و کشورهای اروپایی منتقل و با قیمت های بالا فروخته می شود .
شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه (12 فوریه) قطعنامه ای را درباره خشکاندن منابع درآمد داعش و جبهه النصره تصویب کرد و وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق نیز از سازمان ملل و کشورهای همسایه خواست که با اجرای این قطعنامه مانع قاچاق آثار باستانی شوند.
"قیس حسین رشید" رئیس اداره موزه های عراق روز 11 نوامبر 2014 اعلام کرد که دولت متبوعش برای بازپس گرفتن آثاری که داعش به خارج کشور قاچاق کرده است ، به زودی تلاش خود را آغاز خواهد کرد .
رشید افزود : دولت عراق آثار باستانی بسیاری را که سال 2003 قاچاق شده بود ، بازپس گرفته است .

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها