تصاویری از سرکوب بحرینی‌ها در سالروز انقلاب 14 فوریه

تصاویری از سرکوب بحرینی‌ها در سالروز انقلاب 14 فوریه
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 10:48

وبسایت جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین در گزارشی به اوضاع این کشور در بحبوحه چهارمین سالگرد انقلاب مردمی بحرین و ادامه توسل رژیم به خشونت و اقدامات شدید امنیتی علیه انقلابیون پرداخت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این گزاش آمده است: بحرین این روزها شاهد تدابیر شدید امنیتی است و ساکنان ده ها منطقه در این کشور از خشونت گسترده رژیم منامه رنج می برند، اقدامات نظامی و موج بازداشت ها، یورش به منازل و استفاده فراوان از سلاح گرم علیه انقلابیون، همچنان ادامه دارد.
تصاویر ویدیویی و اظهارات شاهدان درباره اقدام نیروهای وابسته به رژیم در خصوص تعقیب شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز با خودروهای غیر نظامی و استفاده از سلاح گرم علیه مردم، بیانگر شدت گرفتن خشونت و استفاده افراطی از زور و اقدامات سرکوبگرانه در ده ها منطقه در استان های مختلف بحرین از جمله پایتخت است.
بر اساس این گزارش تظاهرات متعددی در مناطق مختلف بحرین در سالگرد چهارمین انقلاب مسالمت آمیز مردمی در بحرین برای تحقق دموکراسی و آزادی همه زندانیان سیاسی برگزار شد و همزمان با اعتراضات گسترده مردمی در مناطق مختلف، اقدامات سرکوب گرانه نیروهای آل خلیفه و استفاده افراطی آنها از خشونت علیه تظاهرکنندگان نیز شدت یافته است.
وضعیت کنونی بیانگر پیچیدگی هر چه بیشتر اوضاع بحرین و از دست رفتن همه فرصت های برقراری ثبات سیاسی به علت توسل رژیم به خشونت و استفاده افراطی از زور در تعامل با خواسته های عادلانه مردم است.
جمعیت وفاق، ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت موجود، شدت یافتن توسل رژیم به خشونت را خطرناک توصیف و خاطرنشان کرد که این امر بحران بین رژیم و ملت بحرین را شدیدتر خواهد کرد.
این در حالی است که ملت بحرین همچنان به تحرکات مسالمت آمیز خود برای تحقق اصلاحات ادامه داده و بر ادامه درخواست برای تحقق دموکراسی و ادامه اعتراضات مسالمت آمیز تا رسیدن به همه خواسته های مشروع خود و پایان دادن به انحصاری بودن قدرت در این کشور تاکید می ورزد.
در همین زمینه، جمعیت وفاق از همه طرف های بین المللی خواست به سکوت خود در قبال موارد نقض آشکار حقوق بشر از سوی رژیم و استفاده افراطی آن از قدرت و نیز سرکوب آزادی بیان و تظاهرات مسالمت آمیز، پایان دهند و جامعه بین الملل به مسوولیت خود در زمینه حمایت از حقوق بشر و حرکت به سوی دست یابی به راه حل های سیاسی و تحقق آرمان های ملت بحرین عمل کند زیرا این سکوت به مشوقی برای ادامه خشونت و اقدامات امنیتی رژیم بحرین تبدیل شده است.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها