وحشت اسراییل از پیشروی ارتش سوریه در قنیطره + ویدیو

يکشنبه 26 بهمن 1393 - 12:05

دمشق(العالم)- خبرنگار العالم در سوریه از ادامه عملیات ارتش در حومه مثلث دمشق- درعا- قنیطره و تدارک برای مرحله دوم عملیات در این مناطق خبر داد.

"دارین فضل" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، با وجود مه آلود بودن هوا، درگیری ها در جنوب سوریه آرام نشده است و ارتش به کمک نیروهای مردمی همچنان به عملیات در اطراف مثلث ریف دمشق- درعا- قنیطره ادامه می دهد و مواضع تروریست های مسلح را در تل عنتر، تل علاقیه، تل الحاره، کفر شمس، کفر ناسج و دو شهرک سلمین و انخل هدف قرار می دهد و خطوط امدادرسانی بین تروریست های مسلح و رژیم صهیونیستی را نیز در تیرس خود قرار داده است.

بر اساس این گزارش نیروهای ارتش سوریه مقادیری از تجهیزات نظامی تروریست های  جبهه النصره را در شهرک عقربا منهدم کردند.

"حسن الحسن" کارشناس نظامی سوری در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: اهمیت نبرد قنیطره در جنوب سوریه یا نبرد دو جنوب،( جنوب سوریه و جنوب لبنان)، در این است که این نبرد، دمشق، لبنان و امان، پایتخت اردن، را از اقدامات وحشیانه تروریست ها در امان نگه داشته است.

خبرنگار العالم تصریح کرد، نتیجه عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور، تروریست ها را متحمل خسارت های فراوانی کرده و بسیاری از آنها را چنان دچار ترس و وحشت کرده که به گفته منابع محلی تمایل به تسلیم شدن دارند.
حسن الحسن افزود: هر کس رسانه های رژیم صهیونیستی را پی گیری کند، به سادگی به میزان درماندگی، آشفتگی و وحشت این رژیم از عملیات ارتش سوریه و ناکامی تروریست ها در پیشبرد اهداف این رژیم، پی خواهد برد.

ارتش سوریه که کنترل  کامل ده ها کیلومتر از مناطق راهبردی بین قنیطره و ریف درعا را به دست گرفته است، اینک آماده می شود تا مرحله دوم عملیات خود را برای آزاد سازی مناطق موسوم به "کمربند آتش" در مرز با رژیم صهیونیستی بازپس بگیرد و به طرف مرز با اردن پیش برود و مناطق تحت اشغال تروریست های النصره را نیز آزاد کند.

به عقیده کارشناسان، جبهه النصره که بیشترین حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی را از دشمنان سوریه از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکا و عربستان دریافت می کند، در حال فروپاشی است زیرا نیروهای ارتش در حال تحکیم سیطره خود بر محورهای دمشق- درعا و دمشق قنیطره و نیز قطع خطوط امدادرسانی گروه های مسلح در این 3 استان هستند.

پربیننده ترین خبرها