700 هنرمند انگلیسی رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

700 هنرمند انگلیسی رژیم صهیونیستی را تحریم کردند
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 13:16

بیش از 700 هنرمند انگلیسی فعال در زمینه های مختلف هنری، نامه ای مبنی بر تحریم فرهنگی رژیم صهیونیستی را امضا کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این هنرمندان در نامه خود نوشتند تا زمانی که ستم و استعمارگری رژیم صهیونیستی ادامه دارد، تل آویو باید تحریم شود.

روزنامه انگلیسی گاردین این نامه را منتشر خواهد کرد و شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز بر وجود چنین نامه ای تاکید کرد.

گفتنی است موسیقی دانان بزرگ و مشهور نیز ابراز داشتند هرگز دعوت نامه های سفر به اراضی اشغالی فلسطین و هم چنین کمک هایی که به شکلی رسمی به کابینه رژیم اشغالگر مرتبط باشد، نخواهند پذیرفت.

"راجرز واترز" یکی از اعضای گروه سابق "پینک فلوید" از آهنگسازانی است که این نامه را امضا کرده وی بارها در گذشته، در چندین مناسبت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود.

بازیگران، نویسندگان، موسیقی دانان، شعرا، نقاشان و خبرنگاران انگلیسی مشهوری چون، کن لوچ کارگردان سینما، برایان اینو آهنگساز و ریچارد اشکرافت از جمله افرادی بودند که این نامه را امضا کردند.

هنرمندان در این نامه ابراز داشتند که حوادث تابستان2014 یعنی جنگ اخیرعلیه غزه دلیل اصلی اقدام آنان برای تحریم رژیم صهیونیستی است زیرا رژیم اشغالگر درصدد بمباران نهادهای فرهنگی فلسطینی برآمد.

این هنرمندان با مقایسه وضعیت سرزمین‌های اشغالی با دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی اعلام کرده‌اند که دیگر به ایفای موسیقی در سرزمین‌های اشغالی نپرداخته، جوایز نهادهای صهیونیستی را نپذیرفته و در جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی که در تل آویو، نتانیا، اشکلون یا شهرک صهیونیست نشین اریئیل برگزار می‌شود، شرکت نخواهند کرد.

پربیننده ترین خبرها