واکنش مشترک چندین سازمان حقوقی به اوضاع بحرین

واکنش مشترک چندین سازمان حقوقی به اوضاع بحرین
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 14:11

سازمان های مختلف حامی دموکراسی و حقوق بشر بحرینی، با صدور بیانیه مشترک با حمایت از مطالبات مردم، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در این کشور شدند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، آمریکایی های حامی دموکراسی و حقوق بشر در بحرین، مرکز حقوق بشر بحرین، موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین با صدور بیانیه مشترکی، از دولت بحرین خواستند تا به آزادی بیان و تجمع های اعتراضی به مناسبت چهارمین سالگرد انقلاب مسالمت آمیز 14 فوریه احترام گذاشته و همه زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر را آزاد کنند.
این سازمانها هم چنین از همه مردم بحرین خواستند تا به صورت شفاف از خشونت پرهیز کنند.

آنها ابراز داشتند: بحرین شاهد تظاهرات بیش از 200 هزار نفر در آغاز انقلاب این کشور در فوریه2011 بوده و امروز نیز پس از گذشت چهار سال از انقلاب بیش از 3 هزار شهروند بحرینی زندانی شده و روزانه 5 نفر ناپدید می شوند و دهها نفر نیز به دست نیروهای دولتی کشته می شوند.
در این بیانیه آمده است:دولت بحرین علاوه بر لغو تابعیت 115 شهروند و محاکمه برجسته ترین حقوقدانان کشور و بازداشت شیخ علی سلمان رهبر مخالفان، همواره به سرکوب مردم و معترضان ادامه می دهد.

این سازمان ها، از انگلستان ، اتحادیه اروپا ، امریکا و دیگر دولت ها و هیاتهای بین المللی خواستند برای آزادی سریع همه مدافعان حقوق بشر و فعالان سیاسی که به خاطر مطالبه حقوق اساسی خود زندانی شده اند وپایان پیگرد قضایی مدافعان حقوق بشر و مخالفان سیاسی و تبرئه افرادی که به خاطر آزادی بیان مورد تایید محافل بین المللی زندانی شده اند، دولت بحرین را تحت فشار قرار دهند.

آنها بر ضرورت تشویق دولت بحرین بر لغو قوانینی که با حقوق بین المللی در تضاد است و آغاز گفت وگوی سیاسی که منجر به یافتن راه حل فراگیر برای بحران سیاسی و تضمینی برای سازمان های جامعه مدنی و مدافعان حقوق بشر بحرین در خصوص ادامه تلاشهایشان بدون نگرانی و مجازات باشد، تاکید کردند.

"نبیل رجب" رییس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: دولت بحرین باید در پاسخ به درخواست های قانونی مردم برای دست یافتن بر دموکراسی و حقوق بشر به خشونت و اقدامات سرکوبگرانه خود پایان دهد.
وی افزود: جامعه بین الملل نیز باید حکومت بحرین را برای در پیش گرفتن راهکارهای سیاسی و حرکت در مسیر تعهد به پیمانهای حقوق بشری تحت فشار قرار دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها