سبک جدید مفتی افراطی برای شیعه‌ستیزی

سبک جدید مفتی افراطی برای شیعه‌ستیزی
يکشنبه 26 بهمن 1393 - 17:20

یک مفتی سلفی افراطی، در اظهارنظری گستاخانه و کم‌نظیر، اهانت‌هایی را به پیروان مذهب اهل بیت (ع) روا داشت که جز وهابیان افراطی، کسی سزاوار آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد البراك" مفتی افراطی و مدرّس دانشگاه ام القُرا و عضو انجمن علمای عربستان در صفحه شخصی خود در توییتر ادعا کرد؛ «تروریست های شیعه جنایتکارترین تروریست ها هستند و مراجع دینی شیعه از تروریست ها حمایت می کنند»(!)

وی در اظهارات گستاخانه خود ادامه داد: «[آیت الله سید علی] سیستانی و دیگر مراجع دینی شیعه از کشتن مسلمان به دست پیروان خود حمایت می کنند. پیروان مذهب تشیع و دیگر مذاهب "خودساخته" نمی توانند هیچ اختلاف و تناقضی بین تعالیم محمد بن عبدالوهاب و تعالیم ائمه مذاهب چهارگانه (حنبلی، مالکی، شافعی و حنفی) پیدا کنند»(!)

نوشته های کم‌سابقۀ این مفتی سلفی به خوبی نشان می‌دهد که سران وهابیت، با آگاهی از روی‌گردان شدن عموم اهل سنت از انحرافات موجود در پندارهای افراطی وهابیان، در صدد باز گرداندن آبِ رفته به جوی هستند و تلاش می کنند اندیشه های وهابیت را همسو با عقاید مذاهب اربعه اهل سنت وانمود کنند، در حالی که تناقض این فرقۀ ساختۀ استعمار با مذاهب چهارگانه اهل سنت برای اغلب مسلمانان آشکار شده است.

این مفتی سلفی در ادامه مدعی شده است: «شیعه اگر زمام امور کشوری را به دست بگیرد، هیچ فرقی بین سنی و سکولار قائل نمی شود و همه را مستحق قتل می داند»(!)

برّاک در ادامه با گستاخی افزود: شیعه به هیچ دین و مذهبی پایبند نیست و از هیچ خیانتی رویگردان نیست و شیعیان عربستان بیش از 5 درصد جمعیت کل این کشور نیستند.

براک در بخش دیگری از نوشتۀ نژادپرستانه خود آورده است: اکثر شیعیان عربستان طرفدار ایران و مراجع دینی شیعه هستند و باید با آنها به عنوان اقلیت رفتار کرد و عادلانه نیست که با مشابه همچون اکثریت رفتار کرد. شیعیان بدترین مردم جهان هستند و سرسخت ترین دشمن اسلام می باشند و دشمنی آنها با اسلام بیشتر از دشمنی یهودیان، مسیحیان و سایر کفار است(!)

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها