نتیجه رایزنی دی‌میستورا با بشار اسد امروز اعلام می شود

نتیجه رایزنی دی‌میستورا با بشار اسد امروز اعلام می شود
دوشنبه 27 بهمن 1393 - 12:33

"استفان دی میستورا" فرستادۀ ویژۀ سازمان ملل به سوریه، امروز موافقت دولت سوریه با طرح توقف درگیری ها در شهر حلب را به شورای امنیت اعلام خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه لبنانی "الاخبار" به نقل از منابع آگاه نوشت: انتظار می رود که دی میستورا، نتایج رایزنی های خود با مسؤولان سوری و بشار اسد رئیس جمهور این کشور را، امروز به سازمان ملل و شورای امنیت اطلاع دهد و تاکید کند که موافقت دولت سوریه را با طرح توقف عملیات نظامی در شهر حلب، جلب کرده است.

دی میستورا همچنین تاکید کرد که شخصا این موافقت را از بشار اسد شنیده است و به شورای امنیت اعلام خواهد کرد که به محض تصویب طرح توقف عملیات نظامی در حلب، دولت سوریه، آن را اجرا خواهد کرد.
برپایه این گزارش، دی میستورا، حاصل ارتباطات خود با گروه های مسلح موجود در بخشی از شهر حلب و همچنین نتایج ارتباطات با مسؤولان دولت ترکیه (که تاثیر مهمی بر 10 گروه مسلح به ویژه اخوان المسلمین در سوریه دارد) را به شورای امنیت اطلاع خواهد داد.
روزنامه الاخبار خاطر نشان کرد که همه در انتظار روشن شدن این مساله هستند که آیا دی میستورا توانسته است موافقت همه طرف ها در خصوص طرح خود را جلب کند یا خیر. دی میستورا در آخرین اصلاحیه هایی که بر طرح سابق خود وارد کرد، فرضیه تقسیم یا خطوط تماس در منطقه را از حذف و به این ترتیب، توقف عملیات نظامی را به بازگرداندن حاکمیت شهر حلب به دولت سوریه منوط کرد تا بر این اساس، تعامل با ساکنان این شهر صورت گیرد و گروه های مسلح، تکلیف خود را با راه حل ارائه شده مشخص کنند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها