تشدید سرکوب‌ مردم در سالروز انقلاب بحرین

تشدید سرکوب‌ مردم در سالروز انقلاب بحرین
دوشنبه 27 بهمن 1393 - 19:57

مناطق مختلف بحرین در چهارمین سالروز انقلاب 14 فوریه، صحنه سرکوب‌ شدید مردم توسط نیروهای رژیم آل خلیفه بود.

به گزارش پایگاه شبکه اللؤلؤه " بحرین، در چهارمین سالروز شروع انقلاب مردم بحرین، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و شبه نظامیان مجهز به سلاح با استفاده از گلوله های ساچمه ای و گازهای اشک آور و سمی به سوی تظاهرکنندگان اعم از زن و مرد و پیر و جوان حمله ور شدند و در هر کوی وبرزن به تعقیب رهگذران پرداختند.

بر اساس این گزارش، شبه نظامیان نقاب زده با سلاح های خود و سوار بر خودروهای شخصی به مناطق مختلف یورش بردند و با حمایت از نیروهای امنیتی به سرکوب راه پیمایان و بازداشت آنان پرداختند.

خودروهای نظامیان آل خلیفه درخیابان های اصلی مستقر شده و بولدوزرهای نظامی به همراه خودروهای وابسته به سرویس های امنیتی در طول روز به مناطق مختلف یورش می بردند و شهروندان را هدف بازداشت و حملات خود قرار می دادند.

این "جوخه های مرگ" صحنه ای خونبار را در بحرین ترسیم کرد و نیروهای امنیتی از گلوله های ساچمه ای به عنوان اولین راه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند و همچنین علیه آنان به استفاده از گازهای سمی متوسل شدند و با این روش درصدد بودند که مانع از گسترش تظاهرات آنان شوند اما با همه این سرکوبگری ها، تظاهرات مردم بحرین تا نیمه های شب همچنان ادامه داشت.

توسل به زور و خشونت علیه تظاهرکنندگان بحرینی و سرکوب آنان به تایید سازمان های حقوقی رسیده است و طبق اعلام این سازمان ها، بیش از 100 راه پیمایی مسالمت آمیز درمعرض سرکوب های وحشیانه نیروهای آل خلیفه قرار گرفته است و ده ها تن از تظاهرکنندگان دچار جراحت شده اند و برخی از آنان به حدی شدید بوده که به بیمارستان منتقل شده اند و بسیاری از مجروحان نیز از بیم بازداشت شدن حاضر به رفتن به بیمارستان نشدند.

جمعیت حقوق بشر جوانان بحرین و سازمان اروپایی – بحرینی حقوق بشر از بازداشت 79 نفر در روزهای 12 تا 14 فوریه خبر داده و اعلام کرده است که با برخی از تظاهرکنندگان هنگام بازداشت بدرفتاری شده است.

این رویدادها در بحرین نشان می دهد که با گذشت 4 سال از شروع تحرک مردمی، سران آل خلیفه همچنان راه کار امنیتی را در پیش گرفته اند.

" خليل المرزوق " از مخالفان بحرینی در گفتگو با پایگاه شبکه " اللؤلؤة " گفته است که تحرکات مردم در چهارمین سالروز انقلاب بحرین ، نشان داد که راهکار امنیتی برای ساکت کردن صدای اعتراض مردم بحرین اثری ندارد و تنها راه موجود، تکیه به راهکار سیاسی جامع و فراگیر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها