آیا مصر در گرداب لیبی گرفتار می‌شود؟ + ویدیو

دوشنبه 27 بهمن 1393 - 22:10

قاهره، العالم- رئیس دفتر شبکه العالم در قاهره با اشاره به جنایت فجیع تروریست های داعش در بریدن سر 21 تبعه مصر در لیبی، گفت: مصر در صدد مشارکت در حملات بین المللی علیه داعش است.

"احمد سیوفی" در گفت وگویی تلفنی تصریح کرد که مصر به جای اقدام فردی علیه ترویست ها، درصدد مشارکت در حملات بین المللی علیه داعش است زیرا نمی خواهد با اقدام فردی، در منجلاب لیبی گرفتار شود و وزیر خارجه مصر برای تحقق این مساله به سازمان ملل متحد رفته است.

وی گفت: انتشار ویدیوی هولناک اعدام 21 مصری به دست عناصر تروریستی داعش در لیبی، خشم محافل مختلف سیاسی و دینی مصر را برانگیخته است.

سیوفی به محکومیت این جنایت از سوی الازهر و دار الافتای مصر و نیز خشم قبطی ها و همه احزاب و جریان های سیاسی مصر اشاره کرد و گفت: حتی معارضان نظام سیسی هم این جنایت هولناک را محکوم و خیلی ها آن را خدشه به کرامت ملی مصر توصیف کرده اند.

رئیس دفتر العالم در قاهره در خصوص پیش بینی ها درباره حمله ارتش مصر به مواضع داعش در لیبی، گفت: به نظر می رسد که مصر تصمیم گرفته است این حملات را در چارچوب همکاری با سازمان ملل متحد یا زیر لوای این سازمان انجام دهد و از اقدام تنهایی برهیزد تا گرفتار منجلاب لیبی نشود و به همین علت عبدالفتاح سیسی، وزیر خارجه مصر را به سازمان ملل متحد فرستاده است.

پربیننده ترین خبرها