عبدالله دوم چگونه ولیعهد شاه اردن شد

عبدالله دوم چگونه ولیعهد شاه اردن شد
سه شنبه 28 بهمن 1393 - 15:47

یک ژنرال صهیونیست فاش کرد که ملک حسین شاه فقید اردن از این رژیم خواسته بود توانایی های پسرش " عبدالله " را قبل از معرفی وی به عنوان ولیعهد ارزیابی کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " صالح النعامی " نویسنده و کارشناس امور رژیم صهیونیستی در صفحه فیس بوک خود نوشت، " آفی بنیاهو" سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی در مقاله ای که روز شنبه در روزنامه "معاریو " منتشر شد، فاش کرد که ملک حسین در سال 1998 از " اسحاق مردخای " وزیر جنگ وقت این رژیم خواسته بود که به امان پایتخت اردن سفر و با وی دیدار کند.

النعامی به نقل از "بنياهو" نوشت که ملک حسین از مردخای خواسته بود از مانور نظامی نیروهای یگان ویژه اردنی به فرماندهی پسرش " عبدالله " بازدید و توانایی های نظامی و جنگی پسرش را ارزیابی کند.

وی افزود: ملک حسین خطاب به مردخای گفت: "سرورم امیدوارم که شما و معاونانت برای حضور در مانور نظامی به فرماندهی پسرم عبدالله فرمانده نیروهای یگان ویژه حضور پیدا کنید، و بعد از مشاهده این مانور ، بار دیگر همدیگر را در یک وعده ناهار ملاقات خواهیم کرد".

" بنياهو " تاکید کرد، مردخای و تیم معاونانش از اینکه از آنان برای حضور در مانور نظامی دعوت شود ، متعجب شده بودند ؛ چرا که قرار بود که این مانور به طور محرمانه برگزار شود.

بنیاهو افزود که بعد از حضور دراین مانور به امان بازگشتیم و یک وعده ناهار را همراه ملک حسین و شاهزادگان عبدالله، فیصل و عایشه صرف کردیم.

وی ادامه داد که ملک حسین بعد از این ضیافت ناهار، خواهان دیدار خصوصی با مردخای شد و با این سوالها که "نظرت راجع به پسرم عبدالله چیست"، "رفتار وی به عنوان یک فرمانده چگونه است"، و "آیا رفتار وی به گونه ای است که سربازان از او اطاعت کنند"، وی را غافلگیر کرد.

مردخای در پاسخ به سوالات ملک حسین به او گفت که برداشت وی نسبت به عبدالله مثبت است.

به گفته بنياهو، چند روز از این رویداد نگذشته بود که ملک حسین برادرش الحسن را از ولیعهدی برکنار و عبدالله را به جای او به ولیعهدی منصوب کرد.

سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی افزود که بعداً برای مردخای و مسئولان این رژیم روشن شد که علت درخواست ملک حسین از مردخای برای سفر به امان و حضور در مانور نظامی به فرماندهی عبدالله و سوال درباره توانایی ها و رفتار او چه بوده است. 

 

پربیننده ترین خبرها