رابرت فیسک: آمریکا و اسرائیل از داعش در امان هستند

رابرت فیسک: آمریکا و اسرائیل از داعش در امان هستند
سه شنبه 28 بهمن 1393 - 18:59

نویسنده و روزنامه نگار انگلیسی با اشاره به درگیر بودن کشورهای عربی به جنگ با داعش، تأکید کرد که در این بین تنها رژیم صهیونیستی و آمریکا از این جنگ در امان هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" روز سه شنبه در مطلبی در روزنامه "ایندیپندنت" نوشت: پیش از این آمریکا و ناتو از ورود به جنگ با داعش نگران بودند، اما اکنون ائتلافی عربی ضد این گروه تشکیل شده است.
فیسک خاطرنشان کرد: باراک اوباما از این که هواپیماهای همپیمانان عرب در حال عملیات هستند، خشنود است؛ زیرا زندگی غربی ها در خطر نیست. البته به جز چند نفری که در رقه گروگان هستند.
فیسک در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در جنگ ضد داعش کشورهای عربی حضور دارند، و این جنگ بین آنها است؛ درحالیکه آمریکایی ها و اسرائیلی ها از آن در امان و سلامت هستند.
این روزنامه نگار انگلیسی با اشاره به حملات اخیر جنگنده های مصری به مواضع داعش در لیبی، پس از سربریدن 21 تبعه این کشور به دست عناصر این گروه تروریستی، خاطرنشان کرد: همگان می دانند که شماری از زنان و کودکان نیز در حملات هواپیماهای مصری قربانی خواهند شد.
وی افزود: بدون شک داعش سعی می کند که از مصر انتقام بگیرد و این امر موجب افزایش انفجارها در قاهره و سوء قصدها به جان سیسی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها