صحرای کرانه باختری، منطقه بسته نظامی شد + فیلم

سه شنبه 28 بهمن 1393 - 22:04

ارتش رژیم صهیونیستی، صحرای کرانه باختری رود اردن را منطقه نظامی بسته اعلام کرد .

"فارس الصرفندی" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، بخش شرقی کرانه باختری رود اردن منطقه ای بیابانی است و ارتش رژیم صهیونیستی برای سیطره بر این بخش تلاش می کند که فلسطینی های بیابان نشین را از خانه و کاشانه خود آواره و از صحرا بیرون کند و به شهرک سازی بپردازد.
هزاران فلسطینی بیابان نشین در صحرای کرانه باختری رود اردن که از شرق قدس تا نزدیکی بحر المیت کشیده است ،زندگی می کنند، ولی فلسطینی ها برای ماندن در منطقه سکونت خود مصمم هستند و بارها منازلی را که ارتش رژیم صهیونیستی تخریب کرده بود ، بازسازی کرده اند
یکی از فلسطینی ها روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: صحرای کرانه باختری رود اردن بین شهرک های صهیونیست نشین واقع است و رژیم اشغالگر قدس پس از امضای توافقنامه اسلو با تشکیلات خودگردان فلسطین درپی سیطره بر صحرا است.
این فلسطینی خاطرنشان کرد: ارتش اسرائیل بارها منازل فلسطینی ها را در صحرای کرانه باختری تخریب و مواضعی نظامی احداث کرده است تا بتواند آنها را از این منطقه بیابانی بیرون کند ولی کوچاندن آنها کار آسانی نخواهد بود . 
فلسطینی ها روستایی را به نام " بوابة القدس (دروازه قدس) " در صحرای کرانه باختری احداث کرده اند که ارتش اسرائیل برای جلوگیری از افزایش جمعیت و منازل فلسطینی ها در این صحرا اقدام به اعلام این منطقه بیابانی به عنوان منطقه نظامی بسته کرده است.
رژیم صهیونیستی تلاش می کند آن دسته از مناطق اطراف قدس را که به سمت شرق و جنوب کرانه باختری رود اردن امتداد یافته است ، تصرف کند و در این مناطق شهرک هایی را به نام مجتمع شهرک های " دیوار قدس " بسازد.
"جمال جمعه" هماهنگ کننده کمیته مبارزه با ساخت دیوار حائل و شهرک سازی در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت : اسرائیل از ابتدای سال 2015 تقریباً هر هفته دستوراتی را برای غصب اراضی  فلسطینی ها و احداث شهرک های جدید صادر می کند . 
جمعه افزود : سال 2015 سال بسیار سختی برای فلسطینی های کرانه باختری رود اردن خواهد بود زیرا اسرائیل مصمم به عملی کردن نقشه های توسعه طلبانه خود در کرانه باختری است .
گزارشگر العالم اعلام کرد :  صحراء 62 درصد کرانه باختری رود اردن را تشکیل می دهد و تلاش رژیم اشغالگر برای سیطره بر این منطقه بیابانی وسیع به معنای آنست که مرزهای کشور آتی فلسطین فراتر از خانه های فلسطینی ها نخواهد بود .

پربیننده ترین خبرها