گزارش العالم از آخرین دستاورد ارتش سوریه در حلب

گزارش العالم از آخرین دستاورد ارتش سوریه در حلب
چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 10:00

خبرنگار شبکه خبری العالم از پیشروی‌های ارتش سوریه در حومه شمالی شهر حلب و کنترل برخی مناطق خبر داد و گفت: خبرهایی نیز درباره ورود ارتش به دو شهر نبل و الزهراء منتشر شده است.

خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: ارتش سوریه در حومه شمالی حلب پیشروی می کند و درگیری های شدیدی بین نیروهای ارتش و تروریست ها در منطقه حردتین و رتیان واقع در 3 کیلومتری شهرهای نبل و الزهراء -که در محاصره این تروریست ها هستند- در جریان است.

برخی خبرها هم از ورود نیروهای ارتش سوریه به شهرهای نبل و الزهراء حکایت دارد؛ دو شهر شیعه نشین که از دو سال و شش ماه پیش از سوی گروه های مسلح در محاصره هستند. عناصر مسلح نیز در واکنش به این عملیات، غیرنظامیان را با گلوله های خمپاره و موشک هدف قرار می دهند؛ به گونه ای که در مناطقی مانند العزیزیه، الموغامبو، خیابان النیل، الاشرفیه و اطراف مسجد الرحمن شماری از مردم جمله کودکان کشته یا زخمی شدند.

خبرنگار العالم افزود: پس از آغاز عملیات گسترده نظامی در منطقه شمالی حلب برای محاصره کردن عناصر مسلح در داخل شهر این شهر، آنها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش درخواست تجهیزات نظامی کردند. نیروهای ارتش همچنین در این عملیات بر برخی مناطق تسلط یافتند و مسیر اصلی کمک رسانی و تدارکات از مرزهای ترکیه را مسدود کردند.

ورود ارتش به دو شهر نبل و الزهراء به معنای تسلط ارتش بر جاده بین المللی حلب - ترکیه است که به لحاظ موقعیت راهبردی دارای اهمیت است. از سوی دیگر، یگان های ارتش در برخی مناطق شهر حلب با عناصر مسلح درگیر شدند.

پربیننده ترین خبرها