هشدار درباره اوضاع زندانیان سیاسی در امارات

هشدار درباره اوضاع زندانیان سیاسی در امارات
چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 14:16

گروه "دعوت به اصلاحات" در امارات با محکوم کردن اقدامات علیه زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها در این کشور، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط این زندانیان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروه "دعوت به اصلاحات" در امارات در بیانیه خود آورده است: نهادهای امنیتی امارات اقدامات خطرناکی را در حق خانواده های زندانیان سیاسی که عضو گروه دعوت برای اصلاحات هستند، آغاز کرده اند.

این بیانیه افزود: در همین راستا، نیروهای امنیتی روز دوشنبه 16 فوریه 2015 میلادی سه خواهر به نامهای الیازیه، مریم و اسماء خلیفه السویدی را در ابوظبی بازداشت کردند.

الیازیه، مریم و اسماء خواهران دکتر عیسی خلیفه السویدی زندانی سیاسی و مدیر کل سابق آموزش و پرورش منطقه ابوظبی هستند که در محل نامعلومی نگهداری می شود.

گروه دعوت به اصلاحات با اشاره به بی گناه بودن زندانیان سیاسی و محاکمه ظالمانه آنها، اقدام زشت نهادهای امنیتی امارات در بازداشت اعضای خانواده زندانیان و سایر اقدامات غیراخلاقی آنها در حق این خانواده ها را محکوم کرد.

این بیانیه همچنین سکوت اعضای شورای عالی حکام امارات و کسانی که وظیفه آنها جلوگیری از اقدامات ظالمانه و وفاداری به پیمانی است که با مردم بسته اند، تقبیح می کند.

گروه دعوت برای اصلاحات در بیانیه خود تاکید کرد: ما به نهادهای امنیتی نسبت به شکاف شدیدی که میان دولت و جامعه به وجود آورده اند، هشدار می دهیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط سه خواهر زندانی و پایان دادن به اقدامات دولت در نقض حقوق خانواده زندانیان اعم از ممنوع الخروج کردن یا ممنوعیت از تحصیل و دیگر اقدامات مجرمانه و نیز مجازات نهادهای امنیتی مسئول ایجاد شکاف در بین مردم امارات و عاملان نقض حقوق بشر هستیم .

گروه دعوت برای اصلاحات "این اقدامات زشت نهادهای امنیتی در حق خانواده زندانیان را دلیلی بر ناکامی آنان" توصیف کرد و افزود: این نهادها به ساده ترین اصول اخلاقی مانند صداقت، امانت داری و احترام به کرامت انسانی پایبند نیست و اتهامات نادرستی  به اعضای گروه دعوت برای اصلاحات وارد می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها