دیلی تلگراف:

"لیبی دروازه ورود داعش به اروپاست"

چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 19:29

یک روزنامه انگلیسی در گزارشی فاش کرد که داعش در صدد اعزام عناصر خود به لیبی با هدف اجرای حملات تروریستی در اروپا است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه دیلی تلگراف نوشت: گروه های تروریستی می خواهند لیبی را به دروازه ورود خود به اروپا تبدیل کنند.

دیلی تلگراف به نقل از منابعی در گروه تروریستی داعش اعلام کرد که این گروه قصد دارد تا با ورود به لیبی و سپس تسلط بر تمام کشورهای واقع در شمال آفریقا و ساحل مدیترانه راهی به سوی جنوب اروپا و ایتالیا بگشاید و رویای تسلط کامل بر دریای مدیترانه و ورود به اروپا را برای خود محقق کند.

به نوشته این روزنامه، اسنادی که موسسه انگلیسی کوییلیام از آن مطلع شده نشان می‌دهد که داعش برنامه‌هایی در دست دارد که بر اساس آن اعضای این گروه قصد دارند از کشتی‌ها و قایق‌های مهاجرت غیر قانونی به اروپا استفاده کنند و خود را به ایتالیا و جنوب قاره اروپا برسانند.

این اسناد همچنین نشان می‌دهد که داعش برای حمله به کشتی‌های باری و تجاری که در دریای مدیترانه به سمت اروپا و بالعکس حرکت می‌کند،‌ نقشه‌هایی در دست دارد.

این روزنامه به نقل از حان سویرز مدیر سابق دستگاه اطلاعات خارجی انگلیس نوشت: آمارهای وزیر کشور ایتالیا از سرازیر شدن بیش از 200 هزار مهاجر غیرقانونی از لیبی به سمت جزیره لامبیدوزا حکایت دارد و شمار مهاجران غیرقانونی سال گذشته به 17 هزار نفر رسید که دهها هزار نفر از آنها سوری هایی هستند که از جنگ در کشورشان فرار کرده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها