بعد از مصر، قطر هم مشتری جنگنده‌های فرانسه شد

بعد از مصر، قطر هم مشتری جنگنده‌های فرانسه شد
چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 19:53

العالم - یک منبع آگاه فرانسوی گفت: مذاکرات قطر و فرانسه در زمینه خرید 36 فروند جنگنده رافال فرانسوی به دوحه به مرحله پایانی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع فرانسوی افزود: شرکت صنایع هواپیما سازی فرانسوی "داسو" همچنین سرگرم مذاکره با مالزی به منظور فروش 16 فروند از این نوع هواپیمای چند منظوره است.

شرکت داسو اعلام کرده که گفت وگو با امارات را نیز درباره امضای قرار داد در این زمینه از سر گرفته است. این شرکت توضیحی درباره سطح گفت وگو با امارات نداد.

امارات در سال 2011 یه صراحت پیشنهاد داسو در زمینه فروش شصت فروند هواپیمای رافال را رد کرده و آن را غیررقابتی و غیرقابل اجرا دانسته بود.  

شرکت های هواپیما سازی غرب، از جمله داسو، "کنسرسیوم یورو فایتر" که شامل چهار کشور می باشد و کارخانه "بوئینگ" آمریکا برای افزایش فروش خود به منظور جلوگیری از توقف خطوط تولید به خاطر کاهش بودجه دفاعی داخلی با یکدیگر رقابت می کنند.  

فرانسه ژوئن 2014 نسبت به توافق با قطر در آینده نزدیک برای فروش جنگنده ابراز اطمینان کرده بود؛ به ویژه که قطر اعلام کرد 24 فروند از این جنگنده خریداری خواهد نمود و احتمال دارد 12 فروند دیگر را برای توسعه نیروی هوایی خود خریداری کند.  

مهمترین رقبای این هواپییمای جنگی، جنگنده "اف – 15" تولید شرکت بوئینگ آمریکا است که می کوشد هواپیمای اف – 18 را نیز در بازار عرضه نماید، مساله ای که گفته می شود مورد توجه مالزی قرار گرفته است.

رسانه های گروهی فرانسه می گویند که یوروفایتر و اف – 18 برای فروش 28 فروند هواپیما به کویت با یکدیگر رقابت می کنند اما رافال رقیب اصلی آنان نیست. 

فرانسه روز دوشنبه در قاهره اولین قرار داد فروش 24 فروند هواپیمای رافال و یک فروند ناوچه چند منظوره، موشک های کوتاه برد و میان برد به مصر را امضا کرد. 

کشورهای عربستان، قطر و امارات از خریداران عمده تسلیحات در منطقه به شمار می روند. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها