توافقنامه رسانه ای ایران وعراق علیه تروریسم+فیلم

پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 13:00

بغداد (العالم) ـ ایران و عراق توافقنامه همکاری رسانه ای برای مقابله با چالش ها و گروه های تروریسی منطقه، امضا کردند.

به گزارش روز پنجشنبه شبکه خبری العالم، این توافقنامه در دیدار دکتر "محمد اخگری" معاون برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و "محمد عبدالجبار شبوط" مدیرکل شبکه رسانه های عراقی در بغداد پایتخت عراق امضا شد.

دکتر اخگری در گفت وگو با شبکه خبری العالم درباره توافقنامه امضا شده گفت: توافقنامه رسانه ای که میان عراق و جمهوری اسلامی ایران امضا شد، از توافقنامه های مهمی است که برپایه آن تلاش خواهیم کرد به روشنگری افکار عمومی علیه فعالیت های تروریستی و تندروی دست یابیم.

وی افزود: امیدواریم با توافقنامه امضا شده، در آینده همکاری های رسانه ای دوجانبه گسترش یابد.

مدیرکل رسانه های عراق نیز بر ضرورت مقابله با پدیده تروریسم و تکفیری در عراق و منطقه تاکید کرد.

"محمد جبار شبوط" در این زمینه به شبکه خبری العالم گفت: هدف از امضای این توافقنامه، اجرایی کردن برنامه های هماهنگی میان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه رسانه های عراق است. به ویژه که هر دو طرف، در زمینه رسانه ای در تلاش برای مبارزه با تروریسم و حملات داعش به عراق و سراسر جهان اسلام هستند.

همکاری رسانه ای ایران و عراق، در حالی صورت می گیرد که عراق، از یک سو درگیر جنگی بی امان با تروریسم و گروه های تکفیری و از سوی دیگر، دچار توطئه غرب برای تقسیم این کشور و برانگیختن اختلافات طایفه ای است.

از آن جا که عراق و منطقه، گرفتار عملیات تروریستی گسترده ای است که محدوده و اهداف آن، روز به روز گسترش می یابد؛ به نظر می رسد مهم ترین وظیفه رسانه ها در زمان حاضر، مقابله با تروریسم و رسوا کردن شیوه ها و سازوکارهای آن و همچنین روشنگری افکار عمومی ضد فعالیت های تروریستی از طریق گسترش فرهنگ تسامح و میانه روی و اعتدال در جوامع است.

18-22:30
26

پربیننده ترین خبرها