قطر "خنجری مسموم" در پیکر ملت های عرب

قطر
پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 15:09

العالم - یک پایگاه خبری عرب زبان در گزارشی به بررسی عملکرد قطر در جهان عرب پرداخت و این کشور را "خنجری مسموم در پیکر ملت های عرب" توصیف کرد که در امور داخلی آنها دخالت می کند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی الیوم السابع در گزارش خود به قلم احمد جمعه کشور قطر را "خنجری مسموم در پیکر ملت های عرب" توصیف کرد که "علیه همسایگان عرب در حوزه خلیج فارس توطئه می کند" و از پول های هنگفت خود برای در اختیارگرفتن تندروها استفاده می کند.

این نویسنده افزود : قطر بار سنگینی بر دوش امت های عربی است که در تلاش برای وحدت و فعالیت مشترک برای مبارزه با تروریسم هستند. باوجود تلاش های زیاد کشورهای عرب برای از بین بردن گروه های تروریستی که در رگ های پیکر ملت های عرب درحال گسترش است، قطر پول های خود را برای استفاده همه گروه های تروریستی به خدمت گرفته است. گروه هایی که امنیت و ثبات کشورهای عرب را هدف قرار داده اند.

جمعه تاکید کرد: قطر در امور داخلی مصر دخالت می کند و از دشمنان دولت های عرب خلیج فارس برای تحقق رویای شیطانی خود، در خصوص تقسیم کشورهای عربی با همدستی نیروهای منطقه ای و گروه های تندروی عربی حمایت می کند.

این نویسنده بااشاره به اقدام اخیر قطر در فراخوانی سفیر خود از قاهره برای مشورت ، این اقدام را در راستای تداوم رویکرد سیاسی قطر در مخالف با ثبات کشورهای عربی توصیف کرد.

قطر به تازگی سفیر خود را در اعتراض به اتهام های نماینده مصر در اتحادیه عرب به دوحه، از قاهره فراخوند.

احمد جمعه همچنین بیانیه مشترک پیشین عربستان، امارات و بحرین در فراخوانی سفرای خود از دوحه را نتیجه دخالت قطر در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و نقض توافقنامه امنیتی بین این کشورها برای خودداری از دخالت در امور داخلی یکدیگر توصیف کرد.

این نویسنده افزود: قطر از دخالت در مسایل داخلی کشورهای منطقه دست نکشیده است و از شبه نظامیان تروریست در لیبی از طریق قاچاق مقادیر زیادی سلاح برای آنها حمایت می کند و همین امر باعث هرج و مرج امنیتی و نهادها در این کشور شده است. این حمایت باعث شده که جنگجویان از سراسر کشورها به لیبی برای اجرای نقشه تقسیم کشورهای عربی و کشتن ملت های عربی و اسلامی سرازیر شوند.

در بخش دیگری از مطلب الیوم السابع آمده است : پرونده لبنان شاهدی بر حمایت قطر از گروه های تندرو و تروریستی است که خون ملت های عرب را می ریزند. درپی ربوده شدن نظامیان لبنانی این قطر بود که بین جبهه تروریستی النصره و دولت "تمام سلام" نخست وزیر لبنان میانجی گری کرد. بسیاری از مسوولان بارز لبنانی گفتند که دوحه تنها قادر به مذاکره درباره پرونده این نظامیان به علت روابط قوی آن با گروه های تروریستی است.

پربیننده ترین خبرها