مسؤول سوری تأکید کرد:

سوری‌ها تحولات منطقه را از طریق العالم دنبال می‌کنند

سوری‌ها تحولات منطقه را از طریق العالم دنبال می‌کنند
پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 17:25

رئیس شورای رسانه‌های سوریه با قدردانی از فعالیت حرفه‌ای و شایسته شبکه العالم در جریان رویدادها و تحولات منطقه، تأکید کرد که مردم سوریه این رویدادها را از طریق العالم پیگیری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دکتر "محمد رزوق" گفت: این شبکه وزین با اتخاذ سیاست‌های اصولی مدیران و تلاش‌های مجدانه کارکنان آن نقش ارزنده‌ای در بیداری ملت سوریه نسبت به توطئه غربی عربی داشته است .
دکتر رزوق عصر چهارشنبه در دیدار با دکتر "سید احمد سادات" مدیر شبکه خبری العالم، با ابراز خرسندی از حضور در این شبکه اظهار داشت: هدف اصلی از این دیدار تقدیر و تشکر از تلاش‌های خالصانه و حرفه‌ای شبکه العالم در تنویر افکار عمومی سوریه است؛ با اینکه در آغاز جنگ علیه سوریه بسیاری از مردم این کشور تحت تاثیر تبلیغات سوء رسانه‌های معاند قرار گرفته بودند. اما با گذشت چند ماه از بحران سوریه شبکه العالم با حفظ استقلال در اتخاذ مواضع اصولی خود توانست درحوزه اطلاع رسانی ملت سوریه را نسبت به توطئه‌های  تکفیری و حامیان غربی و عربی آنها آگاه سازد.
وی با بیان اینکه العالم  تا کنون در مواضع اصولی خود هرگز دچارتردید و تزلزل نشده است، خاطر نشان کرد : این شبکه  از نخستین  روزهای جنگ در میادین مختلف نبرد، حضوری همه جانبه داشته است و خبرنگاران آن  همچون سربازانی فداکاری دوشادوش سربازان ارتش سوریه در خط مقدم به افشاگری مشغول بوده اند، و از توطئه تجزیه این کشور و نابودی زیر ساخت‌های آن توسط دولت های غربی عربی پرده برداشته اند .
رئیس شورای رسانه‌های سوریه با تاکید بر اینکه  شبکه العالم  التزام عملی به رسالت حرفه‌ای در حوزه اطلاع رسانی و پایبندی به آرمان‌های جبهه مقاومت دارد ادامه داد: ملت سوریه خبرهای مربوط  به منطقه به ویژه تحولات عراق، بحرین یمن و لبنان را از شبکه العالم پیگیری می‌کند. ما در شورای رسانه‌های سوریه امکانات لازم و حمایت های مورد نیاز از این شبکه  را فراهم می کنیم .
 

دکتر رزوق درباره دلایل جنگ علیه سوریه گفت: در حقیقت آنچه در سوریه رخ داده، خواست ملت سوریه و به هدف اصلاحات نبوده است؛ و دولت این کشور بدلیل اتخاذ  سیاست‌های مستقل در قبال جبهه مقاومت، منطقه و مقابله با سیاست‌های آمریکا و اسراییل مورد هجوم  قرار گرفت اما  هرگز تسلیم سیاست‌های دیکته شده آمریکا و حامیان عرب آن نشد و و این دلیل اصلی جنگ علیه سوریه بود.
دکتر "سید احمد سادات" مدیر شبکه العالم نیز در این دیدار با تشریح دلایل قطع العالم از ماهواره‌های نایل وست و عرب خاطر نشان کرد: پس ازاطلاع رسانی دقیق شبکه العالم در جنگ سی وسه روزه لبنان کشورهای عربی العالم را از ماهواره های نایل ست و عربست قطع کردند اما بشار اسد رئیس جمهور در همان ایام در یک کنفرانس که بیش از 100 حزب در ان حضور داشتند ضمن تقبیح حذف العالم از ماهواه های عربی گفت: کشور سوریه و رسانه های آن فرکانس های العالم را در سوریه تبلیغ کنند .
سادات افزود: العالم با همه محدودیت ها و فشارها توانست با  بهره مندی از تکنولوژی روز رسانه ضمن تثبیت جایگاه خود در میان رسانه های موافق و مخالف  مخاطبان زیادی را در  شبکه های اجتماعی جذب نماید . بطوری که آمار دوستداران فیس بوک العالم نزدیک به سه میلیون نفر تاکینگ اباوت دو میلیون نفر و پوست ریچ آن هفت میلیون نفر می باشد.
سادات درادامه  با تاکید بر همکاری نزدیک با رسانه های سوریه  در خصوص تبادل برنامه ها ی مستند و ارشیوی تاکید کرد : به یمن فعالیت های العالم در  یک سال گذشته دیدگاه بسیاری از مردم و اصحاب رسانه  نسبت به حوادث  سوریه عوض شده است و این افراد به این نتیجه رسیده اند که دولت کنونی سوریه عامل وحدت و یکپارچگی در این کشور می باشد.
مدیر شبکه العالم در پایان ضمن تاکید بر خنثی سازی جریان ضد مقاومت افزود: ما خواستار مدیریت بهینه بحران در سطح رسانه ای مقاومت می‌باشیم  تا با توزیع دستاوردهای یکدیگر بتوانیم بیش از گذشته توطئه های معاندان را خنثی و افشا کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها