سکوت آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین

سکوت آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین
پنج‌شنبه 30 بهمن 1393 - 18:27

سازمان " هیومن رایتس فرست " با انتقاد از سکوت دولت آمریکا در قبال تحولات بحرین از واشنگتن خواست که فوراً به تهدیدات رژیم آل خلیفه ضد جمعیت وفاق واکنش نشان دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " براين دالی" مدیر سازمان هیومن رایتس فرست روز پنج شنبه طی سخنانی گفت که جمعیت وفاق به عنوان اصلی ترین جمعیت سیاسی معارض در بحرین با خطر تعطیل شدن مواجه است و تعطیلی الوفاق، برای بحرین فاجعه بار خواهد بود و بی ثباتی بیشتری را برای این کشور به دنبال خواهد داشت.

سایت خبری "مرآه البحرین" به نقل از وی نوشت: واکنش واشنگتن که علناً نسبت به بازداشت رهبر جمعیت الوفاق سکوت کرده است، باعث شد که اواخر هفته جاری تحقیق جدیدی علیه الوفاق صورت گیرد و پرواضح است که این مساله به منزله اعمال فشار بر مخالفان است.

سازمان هیومن رایتس فرست در بیانیه ای اعلام کرد علیرغم مواجه بودن مسؤولان جمعیت وفاق با تنگناها و محدودیت ها از سال ها پیش، به نظر می رسد که این بار خطر جدیدی این جمعیت را تهدید می کند.

وزارت کشور بحرین اعلام کرده بود که درخصوص مواضع اخیر جمعیت وفاق در پایگاه اینترنتی این جمعیت و نیز درصفحه تویترآن تحقیق کرده است و آنرا جنایت هایی دانسته است که می تواند از نظر قانونی مشمول مجازات شود.

وزارت کشور بحرین همچنین ادعا کرد که وفاق خواستار برگزاری تجمع های غیرقانونی و تحریک به انجام اقدامات ضد وزارت کشور و ضد یک کشور بیگانه شده است.

بنا به اعلام وزارت کشور بحرین ، این وزارت خانه با تهیه اسناد از این اظهارات و مواضع جمعیت وفاق، درصدد ارائه آن به دادستانی کل است.

دالی خاطرنشان کرد که رژیم آل خلیفه هنگامیکه به تحرک ضد جمعیت وفاق در سال 2011  تهدید کرد، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی در ماه سپتامبر با اشاره به نام جمعیت وفاق، گفت وقت آن رسیده است که کمک کنیم تا مسؤولان بحرین به بازنگری درمواضع خود درقبال جمعیت وفاق متقاعد شوند، اما طولی نکشید که تهدیدات از سرگرفته شد و دولت آمریکا یک بار دیگر قبل از اینکه فرصت از دست برود، باید واکنش نشان دهد.

پربیننده ترین خبرها