واکنش انفعالی ترکیه‌به‌ پیروزی ارتش سوریه درحلب

جمعه 1 اسفند 1393 - 14:08

العالم - عملیات نظامی ارتش سوریه، در ریف حلب شمالی در نزدیکی مرزهای ترکیه، در حالی ادامه دارد که صدها تن از تروریست ها، از طریق اراضی ترکیه، برای پشتیبانی وارد سوریه شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از پیروزی ارتش سوریه بر گروه های مسلح تروریست در روستاهای "باشکوی" ،"رتیان" و "حردتین" در ریف حلب شمالی، درگیری با پسمانده های تروریست به منظور تثبیت کنترل ارتش سوریه بر این مناطق ادامه دارد.

همزمان با این درگیری، کمیته های دفاع مردمی از منطقه "نبل و الزهراء" نیز تجهیزات لازم برای مقاومت را آماده کردند و ضمن رصد تحرکات گروه های مسلح تروریست، مقابله با آنان را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا، یک خودروی نظامی عناصر تروریست در نزدیکی روستا، از گذرگاه بیانون هدف قرار گرفت و یکی دیگر از خودروهای نظامی تروریست ها، در منطقه حیان منهدم شد و همه سرنشینان آن به هلاکت رسیدند.

"ترکی حسن" کارشناس نظامی سوری به خبرنگار شبکه العالم در سوریه گفت: آزادسازی روستاهای باشکوی، رتیان و حردتین و حرکت به سمت نبل و الزهراء، به مثابه جهشی تاکتیکی به شمار می آید که دستاوردهایی راهبردی به همراه داشت.

وی افزود: کمیته های مردمی، با این کار، حلقه محاصره تروریست ها را کامل کردند و به این شیوه، تروریست ها در داخل شهر حلب، محاصره شده اند.

در این میان، گزارش ها از دخالت ترکیه در درگیری های حلب شمالی برای جلوگیری از پیروزی کامل ارتش سوریه در این استان حکایت دارد.

به گفته منابع آگاه، دولت آنکارا، مرزهای خود را به روی صدها تن از عناصر تروریستِ تا دندان مسلح باز کردند تا این افراد بتوانند شرایط نظامی جدیدی را رقم بزنند. برای تضمین موفقیت این عناصر مسلح نیز، اتاق عملیات بزرگی تشکیل شد که در آن گروه های مختلف مسلح به همراه افسران غربی به تبادل نظر پرداختند.

"ثائر ابراهیم" تحلیل گر سیاسی سوری در این خصوص به خبرنگار شبکه العالم گفت: در ترکیه اتاق های عملیات تشکیل شده است تا در آتش جنگ بدمند و ارتش سوریه را خسته و فرسوده کنند. غافل از این که محور مقاومت، همه تدابیر لازم را برای جنگی اساسی در نظر گرفته است و همانطور که سید حسن نصر الله فرمود تا فراسوی مرزها خواهیم رفت.

بر پایه این گزارش، ارتش سوریه همچنین تونلی 400 متری را که بین ساختمان الراشدین تا مرکز پژوهش های علمی در غرب حلب ایجاد شده بود، منفجر کرد. عناصر مسلح تروریست از این تونل برای انتقال نفر، سلاح و مهمات استفاده می کردند.

ارتش سوریه پیش از این، در حمله ای پیشدستانه به جبهه شمالی، راه امدادرسانی میان حلب و ترکیه را قطع کرد و همین مساله ترکیه را واکنشی منفعلانه واداشت به طوری که مرزهای خود را برای عبور صدها تن از جنگ جویان بیگانه به سوریه گشود تا بتوانند در برابر حملات ارتش سوریه بایستند. به این ترتیب، گذرگاه مرزی باب السلامه، به روزنه ای برای نفوذ عناصر تروریست و افسرانی از کشورهای عرب منطقه تبدیل شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها