آمریکا و ترکیه چگونه از تروریسم حمایت می کنند؟

آمریکا و ترکیه چگونه از تروریسم حمایت می کنند؟
جمعه 1 اسفند 1393 - 16:42

آنکارا ( العالم ) – ناظران سیاسی تاکید کردند که توافق آمریکا و ترکیه درباره آموزش پنج هزار تروریست و تامین هزینه آنان نشانه حمایت علنی این دو کشور از تروریسم است .

خبرنگار شبکه العالم از آنکار گزارش داد، ناظران تأکید دارند که اگرچه واشنگتن و آنکارا مدعی هستند که افراد مسلح به اصطلاح میانه رو را آموزش می دهند اما واقعیت آن است که آنان گروههای جدیدی شبیه به گروه تروریستی داعش را برای استمرار طرح های خود آموزش می دهند.

این ناظران تصریح کردند: توافق آمریکا و ترکیه درباره آموزش افراد مسلح نشانه مداخله حزب عدالت و توسعه ترکیه در زمینه حمایت از گروه های تروریستی افراطی است که به منظور سرنگون سازی نظام سوریه می جنگند. این توافق همچنین در چارچوب توطئه های غرب به منظور تجزیه منطقه و تحقق آرزوی ترکیه برای احیای امپراطوری عثمانی است.

به گفته این ناظران، شرکت نکردن ترکیه در ائتلاف بین المللی ضد تروریسم به این دلیل است که گروه های تروریستی در اصل ساخته و پرداخته حزب حاکم ترکیه است. این اقدام همچنین در راستای دور تازه ضربه زدن به سوریه به ویژه پس از پیروزی های اخیر این کشور می باشد.

" عبیده عبد الفتاح " خبرنگار شبکه خبری العالم در آنکارا گفت: ترکیه یکی از کشورهایی است که مانند عربستان و قطر به طور علنی اعلام کرد که میزبان پایگاه های آموزش تروریست های مسلح است.

وی افزود: ارتش آمریکا قصد اعزام بیش از چهار صد سرباز را برای آموزش به اصطلاح افراد مسلح میانه رو در خاک ترکیه دارد که برخی از آنان عضو نیروهای ویژه هستند.

به گفته خبرنگار العالم، این عده برای یک دوره سه ساله به منظور نبرد به سوریه اعزامی می شوند که پیش بینی می شود آموزش نظامی آنها از ماه آینده آغاز شود. این درحالی است که تا زمان حاضر 1200 تروریست آموزش دیده و مسلح شده اند.

وی افزود: این تروریست ها به تجهیزاتی مانند خودروهای کوچک دارای تیربار، بی سیم و سامانه " جی پی اس " مجهز خواهند شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها