مسمومیت دهها عراقی در البغدادی و مرگ سه کودک

مسمومیت دهها عراقی در البغدادی و مرگ سه کودک
جمعه 1 اسفند 1393 - 18:33

عضو شورای شهر "البغدادی در استان الانبار عراق از مسمومیت دهها نفر از اعضای خانوارهای محاصره شده در این شهر به خاطر مصرف آب ناسالم و مرگ سه کودک بر اثر آن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر البغدادی و حومه آن از یک هفته پیش شاهد نبرد نیروهای امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی با عناصر گروه تروریستی داعش است و در این میان یکهزار و 200 خانوار به یک مجتمع مسکونی دولتی در این شهر پناه بردند اما عناصر گروه تروریستی داعش آنها را به محاصره خود درآورده اند.

عبدالجبار العبیدی رئیس شورای شهر البغدادی در گفت و گو با شبکه "سومریه نیوز" گفت: سه کودک در این مجتمع مسکونی بر اثر استفاده از آب چاه حاوی گوگرد مسموم شده و جان باختند و ده ها نفر از اهالی منطقه نیز به همین دلیل دچار مسمومیت شده اند.

وی با بیان اینکه "وضعیت اهالی منطقه درحال بدتر شدن است و اوضاع غیر قابل تحمل تر می شود"، خواستار مداخله فوری برای شکستن محاصره عناصر گروه تروریستی داعش علیه این منطقه شد.

عبدالجبار العبیدی همچنین از فرماندار منطقه "حدیثه" خواست تا مسکن و غذا برای آوارگان منطقه البغدادی تامین کند.

"عارض محجم العبیدی " معاون رییس شورای شهر البغدادی پیشتر هشدار داد: مجتمع مسکونی محاصره شده بدون آب، غذا و برق می باشد و در صورت نرسیدن کمک در 2 روز آینده، کودکان و زنان جان خود را از دست خواهند داد.

سرهنگ "قاسم العبیدی" رییس اداره پلیس شهر البغدادی نیز پیشتر گفته بود: این اداره سه پیام درخواست کمک برای "حیدر العبادی" نخست وزیر، عشایر جنوب و دولت آمریکا ارسال کرده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها