تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در یمن

تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در یمن
جمعه 1 اسفند 1393 - 21:16

مردم یمن با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای صنعا و صعده دخالت های رژیم صهیونیستی و آمریکا از طریق شورای امنیت در امور داخلی کشورشان را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تظاهرات گسترده به همت جنبش "انصار الله" همراه با دیگر جمعیت های سیاسی و ملی یمن در شهرهای "صنعا" و "صعده" برگزار شد.

تظاهرکنندگان تلاش های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای فشار بر مردم یمن از طریق شورای امنیت را تعدی مستقیم به کشورشان دانستند و ادامه انقلاب تا تحقق کامل اهداف مردم به ویژه دستیابی به آزادی و دموکراسی و ریشه کن کردن فساد را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات همچنین مخالفت خود با مداخله بیگانگان به ویژه آمریکا در امور داخلی یمن را مورد تاکید قرار دادند. 

* توافق درباره نهادهای قانونگذار در مرحله انتقالی یمن

از سوی دیگر، "جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل متحد به یمن امروز گفت: جنبش انصار الله و  حزب کنگره  دربازه ساختار نهادهای قانون گذاری در مرحله انتقالی یمن توافق نظر کردند.

وی در صفحه فیسبوک خود افزود: این توافق تضمین کننده مشارکت گروه های سیاسی است که در پارلمان فعلی نماینده ندارند و براساس این توافق، پارلمان فعلی باقی می ماند و در کنار آن "مجلس مردم" تشکیل خواهد شد که در بردارنده نمایندگان گروههای سیاسی خواهد بود که در پارلمان نماینده ای ندارند. 

مردم جنوب یمن دستکم 50 درصد کرسی های مجلس مردم را در اختیار خواهند داشت و پارلمان و مجلس مردم در مجموع "شورای ملی" نامیده خواهد شد.

مجلس مردم  اختیار قانون گذاری برای گذر از مرحله انتقالی را خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها