حامیان داعش در لیبی چه کسانی هستند ؟

حامیان داعش در لیبی چه کسانی هستند ؟
شنبه 2 اسفند 1393 - 09:31

يكی از فعالان سياسی ليبی گفت كه كشورهای تركيه و قطر در پس پرده حمايت از گروههای تروريستی از جمله گروه تروريستی داعش در ليبی هستند.

"احمد جمهور" روز شنبه در گفتگو با شبکه خبری العالم به کشته شدن 40 نفر و زخمی شدن 70 نفر دیگر در انفجار سه خودروی بمبگذاری شده در شهر القبه در شرق لیبی اشاره کرد و گفت: این انفجارها در چارچوب عملیات تروریستی صورت می گیرد که گروه داعش و شاخه این گروه در لیبی انجام می دهد.
وی افزود: همه نشان ها حکایت از حضور گروه تروریستی داعش در لیبی دارد، به گونه‌ای که این گروه تروریستی درحال بدست گرفتن برخی از شهرهای لیبی است و چه بسا در روزهای آینده در شهر طرابلس نیز حضوری علنی این گروه را شاهد باشیم.
جمهور تصریح کرد: گروه تروریستی داعش ارتباط مستحکمی با سایر گروههای تروریستی دارد و بین گروه داعش و گروه مسلح انصار الشریعه و سایر تشکیلات وابسته به گروه اخوان المسلمین تفاوتی وجود ندارد؛ زیرا آنها از دل گروه اخوان المسلمین بیرون آمده اند  همان تفکر را دارند؛ هرچند که این گروه مسؤولیت حمایت و تشکیل این گروههای تروریستی خواه در لیبی یا سایر کشروها نظیر مصر و عراق و سوریه شانه خالی کند.
جمهور با انتقاد از مواضع غرب در قبال لیبی و تلاش نکردن برای ایجاد راه حلی در این کشور افزود: غرب نمی خواهد راه حلی برای اوضاع لیبی بیابد؛ مگر بعد از اینکه توافق درباره تشکیل یک دولت وحدت ملی صورت گیرد و فکر می کند که این دولت معجزه خواهد کرد و تروریسم در لیبی را از بین خواهد برد.
وی افزود: ما نه فقط الان بلکه از بیش از یکسال پیش با تروریسم می جنگیم و ارتش لیبی در مناطق مختلف و شهرهای لیبی از مدتها پیش درحال نبرد علیه تروریسم است.
جمهور گفت: نوعی تکروی و همدستی نزد برخی کشورها از جمله کشورهای عربی و غیر عربی و منطقه‌ای در حمایت پنهانی نظامی و سیاسی از این گروههای تروریستی وجود دارد؛ و حمایت سیاسی آمریکا و انگلیس از این گروهها در شورای امنیت و زمینه سازی کنترل آنها بر شهرهای لیبی بهترین گواه این مدعا است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها