فعاليت هسته های تروريستی در تونس + فیلم

شنبه 2 اسفند 1393 - 13:46

درپي حمله تروريستي اخير عليه چهار نفر از نيروهاي مرزبان تونس، كارشناسان امنيتی در این کشور درباره افزايش تحركات هسته هاي تروريستي خفته هشدار دادند.

خبرنگار شبكه العالم روز شنبه از تونس گزارش داد، عمليات تروريستی عليه نيروهاي مرزباني تونس باعث شد تا كارشناسان درباره عواقب و پيامدهاي تحركات گسترده هسته هاي تروريستي خفه در اين كشور هشدار دهند.
حدود 300 هسته تروريستي در تونس بويژه در محله هاي پرجمعيت و شلوغ هستند كه اعضاي آنها از رده هاي سني مختلف هستند و سطوح تحصيلاتي مختلفي دارند.
"الحبيب الراشدی" كارشناس امنيتي تونسی به خبرنگار العالم گفت: هسته هاي تروريستي زيادي در مناطق مختلف تونس بويژه در پايتخت، شمال، جنوب غربي و شمال غربي هستند كه اين هسته ها متحرك هستند و جابجا مي شوند.
هر هسته تروريستي از چهار يا 10 نفر يا بيشتر تشكيل مي شود كه در داخل و خارج از كشور آموزش هاي رزمي و ايدئولوژيك مي بينند و هر هسته به طور مستقيم با سركردگان ارشد گروه در ارتباط است و تحرك و جابجايي آنها از طريق همدستاني صورت مي گيرد كه كار حمايت و پشتيباني را انجام مي دهند.
"مختار بن نصر" سرتيپ بازنشسته ارتش و رئيس مركز امنيت فراگير در تونس به شبكه العالم گفت: عمليات نيروهاي امنيتي و ارتش پيش دستانه است و از طريق جمع آوري اطلاعات درباره اين عناصر تروريست و تجزيه و تحليل آنها صورت مي گيرد و در نتيجه وقتي يكي از اعضاي هسته تروريستي دستگير مي شود، با تحقيق و بازجويي و شيوه هاي مشخص ساير اعضاي اين هسته شناسايي و يكي پس از ديگري دستگير مي شوند.
نيروهاي امنيتي تونس شمار زيادي از هسته هاي تروريستي را متلاشي كرده و بيش از دو هزار نفر از آنها را دستگير كرده اند اما كارشناسان اميتي همگي اجماع نظر دارند كه نبود يك راهبرد ملي براي مبارزه با تروريسم و كمبود تجهيزات و فناوري لازم و تاخير در تصويب قانون مبارزه با تروريسم از عواملي است كه از سودمندي تلاش هايامنيتي در كشف نقشه هاي اين گروههاي تروريستي خطرناك مي كاهد.
 

پربیننده ترین خبرها