اوباما چگونه نتانیاهو را مجازات کرد؟

اوباما چگونه نتانیاهو را مجازات کرد؟
شنبه 2 اسفند 1393 - 17:26

العالم - رییس جمهوری آمریکا در واکنش به تصمیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای سخنرانی در کنگره، با ممنوع کردن دسترسی این رژیم به جزییات مذاکرات هسته ای بین ایران و 1+5 ، نتانیاهو را مجازات کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "امنون ابرومویچ" تحلیلگر سیاسی ارشد کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: "دولت باراک اوباما در واکنش به تصمیم بنیامین نتانیاهو برای حضور درکنگره آمریکا و سخنرانی در صحن کنگره، جزییات مذاکرات هسته ای را از نتانیاهو پوشیده کرد."

وی افزود: "دولت آمریکا برای توجیه این اقدام مدعی شد، برای عدم سوء استفاده نتانیاهو از جزییات مذاکرات هسته ای، نتایج اخیر مذاکرات هسته ای با ایران را از وی پوشیده می سازد."

تحلیلگر سیاسی ارشد کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: "وندی شرمن مشاور وزیر امور خارجه آمریکا و مسوول مذاکرات هسته ای با ایران اعلام کرده که اسراییل را از جزییات مذاکرات هسته ای مطلع نمی سازد زیرا ممکن است طرف از این اطلاعات برای پیشبرد اهداف سیاسی خود، سوء استفاده کند.

در همین حال سوزان رایس، مشاور امنیت ملی اوباما اعلام کرد: ارتباط خود را با شورای عالی امنیت ملی اسراییل قطع می کند. وی گفته است، اسراییل یک مساله امنیتی بین المللی را به یک مساله سیاسی تبدیل کرده است.

وی در پاسخ به سوال مجری مبنی بر این که در صورت عدم اطلاع اسراییل از جزییات مذاکرات، مسوولان اسراییل چگونه توافق هسته ای را، توافق بد توصیف می کنند، پاسخ داد: اسراییل منابع خاص خود را دارد.

پربیننده ترین خبرها