حکایت جوان فرانسوی که خود را در عراق منفجر کرد!

حکایت جوان فرانسوی که خود را در عراق منفجر کرد!
شنبه 2 اسفند 1393 - 20:23

العالم - والدین جوان 19 ساله فرانسوی که پس از پیوستن به گروه تروریستی داعش، در عملیاتی انتحاری خود را در عراق منفجر کرد، از نحوه تبدیل این جوان از یک فرشته به حیوانی وحشی، هیچ اطلاعی نداشتند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "المرصد" در گزارشی نوشت: "پیار شولیه فرانسوی" در اکتبر سال 2013 در حالی منزل خود را در شهرک کوچکی در پور سورسون در شرق فرانسه، برای پیوستن به تروریست ها ترک کرد که همه اطرافیان و دوستانش، او را جوانی احساساتی و عاشق موتور سواری و فوتبال می دانستند و به هیچ وجه تصور نمی کردند وی دست به چنین اقدامی بزند.

مادرش می گوید: وی هنگام ترک منزل، در نامه ای خطاب به والدینش نوشته بود که به کمک زنان و مردان سوری می رود و در اسرع وقت اخبار او به آنها خواهد رسید.

"پیار" کاتولیک مذهب، که می خواست یک استاد شود، {از طریق تندروها} به اسلام گروید ولی هیچ وقت در این خصوص با خانواده اش صحبت نکرد. وی به پدرش که همواره در این خصوص به او هشدار می داد، گفته بود که نگران نباش، تو تصویر ناخوشایندی از اسلام در ذهنت داری.

"جیرار شولیه" پدر این جوان فرانسوی با ناراحتی به خبرگزاری فرانسه گفت: نمی دانیم که وی چگونه جذب(تروریست ها) شد. وی 17 سال داشت و ما تصور می کردیم از بحران دوران نوجوانی رنج می برد و می خواهد خود را به نوعی ثابت کند و این دوران زود می گذرد.

وی افزود: در آن زمان هیچ بحثی درباره مبارزه (جهاد) مطرح نبود و پوشش رسانه ای این موضوعات هم مانند امروز نبود.

جیرار خاطرنشان کرد: ما ابتدا تصور می کردیم وی جذب سازمانی انسان دوستانه شده است؛ او برای ما ایمیل می فرستاد اما از جنگ و درگیری چیزی نمی گفت.او می گفت: به امور کودکان سوری اهتمام می ورزد و به آنها فوتبال می آموزد. اما ما  در نهایت فهمیدیم که فرزندمان جذب گروهی افراطی شده است. ما تصور می کردیم به زودی عکس او را در اینترنت در حالی که سلاح به دست گرفته است، خواهیم دید اما دیری نپایید که با واقعیت ناگوارتری مواجه شدیم.

هفته گذشته گروه تروریستی داعش اعلام کرد که "ابو طلحه فرانسوی" که به عراق رفته بود، در حمله ای انتحاری با یک کامیون بمب گذاری شده به پاسگاه نظامیان شیعه در استان صلاح الدین، کشته شده است.

در تصویری که داعش در این خصوص در توییتر منتشر کرد، جوانی متبسم در مقابل پرچم سیاه این گروه دیده شد و مادر 54 ساله وی فوری اعلام کرد که با دیدن این تصویر پسرم را شناختم و شوکه شدم. آنها(تروریست ها) فرزندم را که یک فرشته بود به یک وحشی تبدیل کردند.

پدر این جوان فرانسوی گفت: تغییر در پسرش یک سال قبل از پایان تحصیلات دبیرستان آغاز شد و از همان زمان نمره های وی که دانش آموزی درس خوان بود، افت کرد؛ او ریش گذاشت و فرم لباسش را تغییر  داد.

وی در گفت وگو با سایت العربیه با بیان این که، بدون شک فرزندش با اشراری تماس داشته که در شستشوی مغزی مهارت خاصی دارند، افزود: از عمل زشتی که فرزندش مرتکب شده، احساس شرم می کند.

خاطرنشان می شود که شولیه نخستین جوان فرانسوی نیست که در سوریه یا عراق در کنارتروریست ها کشته می شود و به گفته وزیر کشور فرانسه، تا کنون دست کم 73 فرانسوی در عملیات تروریستی در عراق و سوریه کشته شده اند.

بر اساس ارزیابی های رسمی در فرانسه، پاریس به دلیل جذب هزار و 400 فرانسوی در گروه های تروریستی، از نظر تعداد افراطی هایی که از کشورهای اروپایی به سوریه رفته اند، در صدر قرار دارد و اینک 400 فرانسوی از جمله 88 زن و حدود 10 فرد کم سن و سال، در سوریه در کنار گروه های تروریستی هستند.

پربیننده ترین خبرها