ماجرای ترور دختر اردوغان چیست؟

ماجرای ترور دختر اردوغان چیست؟
شنبه 2 اسفند 1393 - 23:29

العالم - رییس جمهوری ترکیه ضمن اعلام عدم تمایل دختر و پسرش برای نامزدی در انتخابات پارلمانی آینده تاکید کرد که موضوع تلاش برای ترور دخترش را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رجب طیب اردوغان در پاسخ به خبرنگاران در مالاتیا در شرق ترکیه ، گفت که موضوع ترور دخترش را شخصا پیگیری خواهد کرد زیرا در کشورهای مختلف اقدامات احتیاطی امنیتی برای تامین سلامت مقام ها و خانواده های آنها اجرا می شود.

سه روزنامه‌ی حامی دولت ترکیه مدعی‌اند فتح‌الله گولن، منتقد ریيس‌جمهوری ترکیه و طرفدارانش نقشه‌ای برای ترور سمیه اردوغان دارند. درحالی که دادگاه آنکارا دستور تحقیق را صادر کرده است، وکلای گولن این ادعا را "تهمت غیراخلاقی" می‌دانند. 

رییس جمهوری ترکیه در پاسخ به این سوال که آیا نگران جان خود و خانواده اش نیست گفت: اگر مثل سایر مردم بودم فرار می کردم اما هرگز این کار را نخواهم کرد.

اردوغان در همایشی که نمایندگان سازمان های جامعه مدنی در آن حضور داشتند به یک دولت پنهان (عبدالله گولن) اشاره کرد که از پنسیلوانیا در آمریکا اداره می شود و با نقاب خدمت و دموکراسی مردم ترکیه را فریب داده است.

وی افزود: حقیقت دولت پنهان مشخص شده و اموالی که گروه فتح الله گولن از مردم جمع آوری می کنند برای کمک به احزاب سیاسی آمریکا و اروپا به منظور پیروزی آنان در انتخابات هزینه می شود.

مقام های قضایی ترکیه روز جمعه (۲۰ فوریه/ ۱ اسفند) بررسی ادعای رسانه‌های طرفدار دولت رجب طیب اردوغان درباره‌ نقشه ترور سمیه اردوغان، دختر ریيس‌جمهوری این کشور را اغاز کردند.

درهمین زمینه دادستان کل ترکیه تحقیقاتی را درباره ادعاهای اخیر آغاز کرده است که طرح ترور قریب الوقوع دختر اردوغان (سمیه اردوغان) را قبل از انتخابات پارلمانی که قرار است هفتم ژوئن برگزار شود، مطرح می کند.

خبرگزاری آناتولی نیز اعلام کرد که دادستان کل ترکیه دفتر امور جنایی را به انجام تحقیقات فوری بر اساس چارچوب قانونی مکلف کرده تا صحت اخبار منتشر شده توسط رسانه های ترکیه را بررسی کند.

سایت ترک پرس به نقل از سازمان اطلاعات ترکیه نوشت که موضوع ترور دختر اردوغان از پیام های مبادله شده میان فردی به نام "فواد عونی" و "اوموت اوران" از اعضای حزب جمهوری در تاریخ 31 ژانویه سال جاری مشخص شده است.

فواد عوانی اسم مستعار "امره اوصلو" است که در سازمان امنیت ترکیه کار می کند و در حساب کاربری توییتر خود درباره بازداشت اعضای دولت پنهان ترکیه پیش از آن که این اتفاق بیفتد اطلاعاتی منتشر کرده بود.

در این پیام ها آموزه ای از گولن مطرح شده که می گوید: "هرکاری که لازم است باید انجام داد" و نیز از یک قاتل آمریکایی صحبت می شود که از بیماری روحی رنج می برد و برای انجام عملیات ترور اجیر شده و قرار است به استانبول برود.

اوصلو ضمن اینکه فرد را از جمله کسانی معرفی می کند که اهمیتی به مرگ نمی دهند می نویسد : در این پیام ها به اوران گفته شده است که اطلاعات زمان و مکان ترور توسط یکی از اعضای دستگاه امنیتی که مسوول مراقبت از سمیه است اعلام خواهد شد. این فرد به طور مخفیانه با دولت پنهان (حامیان گولن) همکاری می کند و برنامه روزانه خانواده اردوغان و به خصوص سمیه را به خوبی می داند.

در پیام ها همچنین آمده است که هرچقدر پول که لازم باشد ، تامین می شود ولی باید فرد مناسبی برای انجام عملیات انتخاب شود و نباید به اسراییل دروغ گفت!

19 روز قبل اوصلو که طراح و مدیر عملیات ترور است در حساب کاربری خود در توییتر برای عضو حزب جمهوری نوشت: ما به حساب دختر اردوغان می رسیم. شما هم خود را برای انتخابات آماده کنید.

بشیر آتالای، معاون نخست وزیر ترکیه، نیز در همین زمینه گفت که اردوغان از یک ماه پیش از جریان نقشه برای ترور دخترش باخبر بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها