داعش ده‌ها خانه کردها را منفجر کرد

داعش ده‌ها خانه کردها را منفجر کرد
يکشنبه 3 اسفند 1393 - 17:16

العالم ـ یک مسئول کُرد تاکید کرد که عناصر گروه تروریستی داعش در تازه‌ترین جنایت خود 34 خانه را در دشت نینوا منفجر کردند که اغلب آنها متعلق به اعضای دو حزب کرد وابسته به بارزانی و طالبانی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از السومریه نیوز، سعید مموزینی مسئول اطلاع رسانی در حزب دموکرات کردستان در موصل گفت: سازمان تروریستی داعش 34 خانه در منطقه الحمدانیه و بعشیقه در دشت نینوا در شمال عراق را منفجر کرد که اغلب این خانه ها متعلق به اعضایی از دو حزب کرد وابسته به بارزانی و طالبانی است.

وی افزود: عناصر مسلح داعش بامداد امروز 14 منزل را در بعشیقه و 20 منزل دیگر را در الحمدانیه در سهل نینوا منفجر کردند.

این مسئول کُرد اظهار داشت که اغلب این خانه ها متعلق به اعضایی از دو حزب اصلی کرد یعنی حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی کردستان است.

به گفته منابع آگاه، سازمان تروریستی داعش در طول دوره گذشته بیش از 1000 خانه را در مناطق تحت کنترل خود در استان نینوا منفجرکردند که اغلب آنها متعلق به کردها، شبک، مسیحیان و ایزدیهاست.

گفتنی است نیرهای پیشمرگه مناطق وسیعی از موصل در مرز کردستان عراق را از داعش بازپس گرفتند، در حالی که مناطق دیگری همچنان تحت کنترل این سازمان تروریستی هستند.

داعش از 10 ژوئن 2014 (20 خرداد 93) این استان را مورد حمله قرار داد و در مناطقی از استان های صلاح الدین، دیالی،  کرکوک و نیز الانبار مستقر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها