جدیدترین تحولات در مناطق مختلف سوریه

جدیدترین تحولات در مناطق مختلف سوریه
يکشنبه 3 اسفند 1393 - 20:34

العالم ـ سرکرده داعش موسوم به ابوعایشه البانیاسی پس از اختلافات شدید با ابوولید المقدسی یکی دیگر از سرکردگان داعش در قلمون، در یک تیراندازی در جرود عرسال در نزدیکی گذرگاه میرا کشته شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابوعایشه بانیاسی روابط حسنه ای با ابومالک تلّی سرکرده جبهه النصره در قلمون داشت که به گفته منابع آگاه، این امر موجب تیرگی روابط میان البانیاسی و المقدسی شد و بر شدت اختلافات میان این دو افزود؛ زیرا بانیاسی از تمام گروههای مسلح و از جمله جبهه النصره بیعت نگرفت، برخلاف المقدسی که با هرکسی که از بیعت با داعش خودداری کرده بود، به شدت درگیر شد.

در جزییات  این خبر آمده است که بانیاسی در خودروی خود به همراه دوتن از همراهانش، به دست عناصر مسلحی که همراه المقدسی بودند، کشته شد. سازمان تروریستی داعش اینگونه وانمود کرد که بانیاسی در یک حمله هوایی ارتش سوریه کشته شد تا بر اختلافات داخلی سرپوش بگذارد؛ اما با فاش شدن خبر، درگیری های شدیدی در جرود عرسال میان گروه های وابسته به البانیاسی و المقدسی روی داد.

تحولات مناطق مختلف سوریه در 24 ساعت گذشته بدین شرح است:

درعا و حومه درعا ـ ارتش سوریه پایگاه های عناصر مسلح در شهر داعل در ریف درعا را هدف قرار دادند.

حسکه و حومه حسکه ـ در حمله عناصر ناشناخته به یکی از پست های ایست بازرسی داعش در شهرک مرکده در ریف جنوبی حسکه، 6 تن از عناصر داعش کشته شدند. همچنین درگیریهای شدیدی میان یگانهای کرد و عناصر مسلح داعش در مناطق الشاره و فلسطین در ریف جنوب شهر قامشلی صورت می گیرد.

دیرالزور و حومه آن ـ  عناصر مسلح گروه تروریستی داعش به ساکنان شهر «البوکمال» در استان دیرالزور سوریه یک هفته زمان داده اند تا قبور نزدیکان خود را محو کنند. در غیر این صورت، عناصر داعش همه قبور قبرستان را ویران خواهند کرد.

رقه و حومه آن ـ اعش از همه معلمانی که در دوره های آموزشی از عقاید پیشین خود توبه کرده و برای ادامه شغل معلمی، توسط مسئولان مذهبی داعشی آموزش دیده اند، خواست، برای دریافت "کارت توبه" مدارک خود را کامل کنند و کسانی که به این معلمان ملحق نشدند، مجازات تدریس اجباری در مدراس برای آنها تعیین کرد.

حلب و ریف حلب ـ عناصر مسلح داعش برخی از منازل در روستاهای بغدیک و بندرخان در نزدیکی جسر قره قوزاک در منطقه ضریح سلیمان شاه را بمب گذاری می کنند و در بلندیهای اطراف مستقر شده و با یگانهای کرد در حال درگیری هستند.

- ارتش ترکیه بقایای جسد سلیمان شاه جد بنیانگذار دولت عثمانی را از ضریحش در حلب به منطقه آشا در سوریه منتقل می کند که در این منطقه نیروهای کرد حضور دارند.

ادلب و حومه آن ـ جنگنده های سوریه پایگاه های عناصر مسلح در شهرک الهبیط در ریف جنوبی ادلب را هدف قرار دادند.

حماه و حومه حماه ـ همچنین درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و عناصر مسلح داعش در اطراف شهرک المفکر در ریف شرقی حماه صورت می گیرد.

حمص و حومه آن ـ درگیریهای شدیدی میان ارتش سوریه و عناصر مسلح در اطراف شهر تلبیسه در ریف شمالی حمص روی می دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها