گزارش العالم از آماده‌باش در مرز لیبی و تونس + فیلم

يکشنبه 3 اسفند 1393 - 21:07

در پی گسترش ناامنی در لیبی، مقامات تونسی به منظور جلوگیری از شدت گرفتن خطر تروریسم، در شهر "بن قردان" واقع در مرز لیبی و تونس، وضعیت آماده باش اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دروازه های ورودی شهر بن قردان، عرصه حضور گستردۀ یگان های پلیس است و نیروهای امنیتی در جای جایِ جادۀ رابط میان رأس جدیر به گذرگاه مستقر شده اند.

"سمیر ناجی" سخنگوی رسمی سازمان پلیس منطقه بن قردان، در این خصوص به شبکه خبری العالم گفت: در حال حاضر اوضاع لیبی نابسامان است و این مساله بر هیچ کس پوشیده نیست، به همین سبب ما باید سطح آمادگی امنیتی خود را بالا ببریم. برای رسیدن به این هدف، نیازمند کسب اطلاعات از کشورهای مجاور هستیم و گزارش های دریافت شده از لیبی حاکی از آن است که وضع کنونی لیبی می تواند برای امنیت تونس، خطرآفرین باشد.

گذرگاه مرزی رأس جدیر، شریان حیاتی اصلی منطقه به شمار می رود، که به بخشی از معضل امنیتی تونس تبدیل شده است. از آن جا که در این شهر، هیچ گونه امکانات اشتغال اقتصادی وجود ندارد، بخش اعظم ساکنان این منطقه، از طریق قاچاق ارتزاق می کنند و این مساله، زمینه ساز رشد تروریسم در این منطقه، در طول سال های گذشته شده است. به همین سبب تلاش برای ارائه جایگزین هایی در مجال توسعه، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای ریشه کن کردن تروریسم در این منطقه به شمار می رود.

"الطاهر فضیل" نماینده منطقه بن قردان در پارلمان تونس در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: گذرگاه رأس جدیر، یکی از مهم ترین خاستگاه های توسعه است با این حال، تنها بخشی از راه حل است. راه حل نهایی، در ایجاد طرح توسعه برای فرمانداری بن قردان است تا نسل ها، نسبت به آینده خود اطمینان خاطر پیدا کنند و گذرگاه رأس جدیر به خاستگاهی برای توسعه تبدیل شود.

با شدت گرفتن درگیری ها میان گروه های مسلح در لیبی و گسترش خطر گروه های تکفیری، بیم و احتیاط از احتمال گسترش درگیری ها به مرزها یا نفوذ عناصر تروریست، یکی از مهم ترین مسائلِ مطرح در گذرگاه رأس جدی است و در هر صورت، سرنوشت این گذرگاه همچنان مرهون تحولات لیبی خواهد ماند.

22-14:55
26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها