تردید در بیانیۀ منسوب به رئیس‌جمهور مستعفی یمن

يکشنبه 3 اسفند 1393 - 22:45

یکی از اعضای شورای سیاسی جنبش انصار الله، در صحتِ بیانیۀ منتشر شده به نام رئیس جمهوری مستعفی یمن در خصوص اعلام پایبندی به پست ریاست جمهوری، ابراز تردید کرد.

"حزام الاسد" روز یک شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد: هنوز برای ما محرز نشده است که بیانیۀ منتشر شده به نام "عبدربه منصور هادی"، واقعاً توسط او منتشر شده است یا خیر.

وی تاکید کرد: در این بیانیه، از هادی به عنوان سوم شخص غایب (او) یاد شده، اما ذیل بیانیه، توسط رئیس جمهور مستعفی امضا شده و این مساله، عجیب است. از آن گذشته، وی در این بیانیه اعلام کرده که همچنان به طرح شورای همکاری خلیج فارس پایبند است، در حالی که این طرح، زمان دار بود و زمانِ آن تقریبا یک سال پیش به پایان رسید. علاوه بر آن، هادی، شخصاً استعفا داد و بارها تاکید کرد که به هیچ وجه از استعفای خود عدول نخواهد کرد، بنابراین اعلامِ دوبارۀ پایبندی به پست ریاست جمهوری، بسیار عجیب به نظر می رسد.

حزام الاسد در ادامه خاطر نشان کرد: در نوشتار بیانیه، تعارض ها و تناقضاتی مشاهده می شود، به عنوان مثال، وی انتصاب های صورت گرفته پس از 21 سپتامبر را باطل و کأن لم یکن اعلام کرد. این در حالی است که کابینه، پس از 21 سپتامبر تشکیل شد و توافقنامه صلح و شراکت نیز پس از 21 سپتامبر امضا شد، بنابراین این موضع، به مثابه نابودی توافق های صورت گرفته گروه های مختلف و جریان های سیاسی است که با تایید و استقبال بین المللی و منطقه ای همراه شد. در این میان، خودِ هادی، برخی افراد را در شمال و جنوب به عنوان استاندار منصوب کرد و برخی دیگر را به عنوان مشاور خود برگزید و همه این ها پس از 21 سپتامبر صورت گرفت. بنابراین این موضوع نیز عجیب به نظر می رسد.

عضو شورای انصار الله، سپس گفت: در یمن، دو رویکرد وجود دارد، رویکرد انقلابی که در حال حاضر در یمن برقرار است و جنبش انقلابی دیگری که در راه است و به تشکیل شورای ملی و پس از آن شورای ریاستی مربوط می شود.

وی تاکید کرد: به هیچ وجه گزینه های انقلابی را کنار نخواهیم گذاشت، به ویژه که انقلاب یمن، از محبوبیت و مشروعیت گسترده ای نزد مردم و جریان های سیاسی برخوردار است. این انقلاب، به منظور محقق ساختن اهداف یمنی ها شکل گرفت.


FF-22-14:59

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها