کمک هواپیماهای آمریکایی به داعش در بابل

کمک هواپیماهای آمریکایی به داعش در بابل
سه شنبه 5 اسفند 1393 - 08:38

ارتش و نیروهای مردمی عراق، بارها شاهد فرودآمدن هواپیماهای آمریکایی در شمال استان بابل بوده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ثمار الخفاجی" مشاور استاندار بابل در کنفرانسی خبری گفت: نیروهای مردمی و نیروهای ارتش عراق بارها دیده اند که بالگردهای آپاچی آمریکا در 3 روز گذشته در مناطق المویلحه و جفجافه شهر اسکندریه در شمال استان بابل و همچنین نزدیک منطقه جرف الصخر فرود آمده اند.
الخفاجی خاطرنشان کرد: بالگردهای آمریکایی به مدت یک ساعت در محل فرود یک ساعت توقف می کردند سپس به پرواز درمی آمدند و این مساله به مسؤولان ارشد عراقی اطلاع داده شده ولی هنوز جوابی دریافت نشده است.
"ثامر ذیبان" رئیس کمیته امنیتی شورای استان بابل نیز اعلام کرده بود که 2 فروند بالگرد آمریکایی چهارشنبه هفته گذشته در منطقه "المویلحه" فرودآمدند و این شورا مساله را به اطلاع نخست وزیری رسانده است .
برخی از رسانه های عراق نیز اخیراً اعلام کردند که هواپیماهای ناشناس در مناطق تحت اشغال داعش در استان الانبار فرود می آمدند و همچنین محموله های تسلیحاتی را برای این گروه تروریستی در استان صلاح الدین فرومی ریختند و هواپیماهای مشابهی نیز در استان نینوا مشاهده شده است .  
"خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق دیروز در کنفرانسی خبری اعلام کرد که هر هواپیمایی اگر محموله های کمکی برای گروه های تروریستی فروبریزد ، هدف حمله قرار خواهد گرفت .

وی با این حال تأکید کرد که گزارشها در خصوص کمک هواپیماهای آمریکایی به داعش دقیق نیست و واقعیت ندارد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها