با ورود نیروهای مردمی به عرصه نبرد رقم خورد؛

تغییر وضعیت کرکوک از مرحله دفاعی به نبرد با داعش

سه شنبه 5 اسفند 1393 - 10:42

کرکوک (العالم)- شورای استانداری کرکوک در نشست بررسی اوضاع امنیتی استان بر لزوم استفاده از نیروهای داوطلب مردمی برای آزادی مناطق جنوب غرب کرکوک از سیطره گروه داعش تاکید کرد.

خبرنگار شبکه العالم از کرکوک گزارش داد، در این نشست اوضاع امنیتی کرکوک و تهدیدهای داعش علیه این شهر از جمله تهدید به اعدام نیروهای پیشمرگه اسیر بررسی شد.
اعضای شورا در این نشست اتفاق نظر داشتند که دفاع از شهر باید توسط همه طرف های ذیربط در جنگ با داعش، انجام پذیرد.
"تحسین کهیه" عضو شورای استانداری کرکوک، در این زمینه به خبرنگار العالم گفت: بیشتر مناطق ترکمن نشین در تماس با گروه تروریستی داعش و در معرض حمله آنان است، بنا بر این حق شرعی، قانونی و ملی ماست که نیروهای داوطلب مردمی در این منطقه حضور یابند.
وی به دیدارهای دوجانبه نیروهای داوطلب مردمی و دولت محلی در کرکوک برای هماهنگی تلاش های مشترک و تهیه طرحی برای دفاع از کرکوک در برابر تروریست ها اشاره کرد.
از سوی دیگر "علی الهرمزی" از سران عشایر ترکمن، با تمجید از نیروهای داوطلب مردمی آن ها را پدیده ای مبارک و مجاهدان واقعی توصیف کرد.
نمایندگان کُردها در نشست شورای استانداری کرکوک تاکید کردند که حضور نیروهای مردمی لازم است و حضور آنها برای آزادی مناطق جنوب غرب کرکوک بلامانع است.
در این نشست نمایندگان اعراب، آمریکا را مسوول وضعیت بد امنیتی عراق  دانستند.
"احمد عسکری" عضو کمیته امنیتی شورای استانداری کرکوک، در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: ما از افراد یا سازمان هایی که برای دفاع از کرکوک بیایند، استقبال می کنیم.

"محمد خلیل الجبوری" دیگر عضو کمیته امنیتی این شورا، خاطرنشان کرد: مسوولیت اصلی وخامت اوضاع امنیتی کرکوک بر عهده آمریکا است زیرا به گروه های معینی اجازه داد که مسلح شوند و از طرف های دیگر برای مسلح شدن وتشکیل ارتش یا نیروی داوطلب مردمی حمایت نکرد.

ورود نیروهای داوطلب مردمی به کرکوک به معنای انتقال از مرحله دفاع به مرحله حمله و آغاز شمارش معکوس برای آزادی شهرها و مناطق تحت اشغال داعش است.

"جودت العساف" خبرنگار العالم گفت: شهر کرکوک با توجه به تنوع قومیتی آن همچون عراق کوچکی است و همه قومیت های عراق باید به دفاع از آن برخیزند؛ بنابر این ورود نیروهای داوطلب مردمی برای آزادی مناطق مختلف کرکوک الزامی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها