تقدیر اوباما از قطر به خاطر تضعيف داعش !

تقدیر اوباما از قطر به خاطر تضعيف داعش !
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 14:38

ریيس جمهور آمريكا، كشور قطر را شريكی قوی در ائتلاف غرب براي تضعيف گروه تروريستی داعش و از بين بردن آن توصيف كرد !!

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "باراک اوباما" در دیدار "تمیم بن حمد آل ثانی" در کاخ سفید گفت: قطر شریکی قوی در ائتلاف ما برای تضعیف داعش و از بین بردن آن است و دوحه و واشنگتن به از بین بردن داعش و تضمین فرصتی برای همه عراقی ها به منظور زندگی در صلح و آرامش با یکدیگر متعهد هستند.
اوباما در این دیدار از روابط امنیتی بین آمریکا و قطر ستایش کرد و افزود: قطر میزبان پایگاه های نظامی مهمی است.
"جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید برای کم اهمیت جلوه دادن اخبار منتشر شده درخصوص حمایت قطر از تندروها و حمایت مالی از گروه های تروریستی؛ در پاسخ به سوالی درباره احتمال حمایت مالی قطر از داعش گفت: درباره برخی مسایل با قطری ها اختلاف نظر داریم و همزمان منافع مشترک زیادی بین دو کشور وجود دارد.
حمایت آمریکا از قطر درحالی است که موضع قطر در جنگ علیه تروریسم باعث بحران در روابط برخی کشورهای منطقه شده است به گونه ای که قطر چند روز پیش، از حمله هوایی مصر به مواضع گروه تروریستی داعش در لیبی انتقاد کرد و نماینده مصر در اتحادیه عرب نیز دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرد.
همچنین در دو گزارش جداگانه در آمریکا به هشدار کنگره به دولت اوباما درباره حمایت از قطر پرداخته و اشاره شده است که قطر گروه های تروریستی و هم پیمانان آنها را تایید و از آنها حمایت و برای این گروهها پناهگاه تامین می کند.
براساس این دو گزارش که روزنامه "وال استریت ژورنال" و پایگاه "واشنگتن فری بیکون" منتشر کرد، کنگره هشدار داده است میلیاردها دلار سلاح های آمریکایی فروخته شده به قطر برای توانمند شدن این کشور در ماموریت خود، برای حمایت از گروه های تروریستی و هم پیمانانش بکار گرفته می شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها