هافینگتن پست: یک بام و دوهوای آمریکا در بحرین

هافینگتن پست: یک بام و دوهوای آمریکا در بحرین
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 15:04

رئیس جمهور آمریکا درحالی از دموکراسی و آزادی بیان سخن می گوید که فعالان حقوقی و سیاسی در زندانهای بحرین شکنجه می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه هافینگتون پست، نوشت:

زمانی که تغییرات مسالمت آمیز و دموکراتیک محال باشد راه برای تقویت تبلیغات تروریستی باز شده و خشونت به عنوان تنها راه حل مطرح می شود.
"عبدالله عبداللطیف" معاون وزیر خارجه بحرین از میان همپیمانان امریکا به نمایندگی از کشورش در این کنفرانس حضور داشت که به نقل از اوباما گفت: ادامه ثبات و امنیت واقعی مستلزم برقراری دموکراسی است و این یعنی برگزاری انتخابات آزادی که مردم بتوانند آینده خود را تعیین کرده و نهادهای قضایی مستقل و طرفدار حاکمیت قانون بوده و نیروی پلیس و نیروی امنیتی نیز به حقوق بشر، آزادی بیان و آزادی سازمان های جامعه مدنی احترام بگذارند.
رییس جمهوری آمریکا درست زمانی که هفته گذشته سخنرانی می کرد، "حسین جواد" مدافع برجسته حقوق بشر بحرین، از شکنجه شدن در اداره تحقیقات جنایی بحرین خبر داد.
"جواد معروف" فعال برجسته حقوق بشر در ژنو، لندن و سایر کشورها، منتقد مسالمت جوی دولت بحرین و رییس سازمان اروپایی حقوق بشر بحرین به نقل از اسماء درویش همسر حسین جواد گفت: افسران نقاب دار ، جواد را ساعات اولیه صبح 16 فوریه در منزلش بازداشت کردند و وی ساعات پایانی همان روز فقط چندین ثانیه از بازداشتگاه با همسرش تماس گرفت و در پاسخ به سوال همسرش درباره اذیت و شکنجه، آن را تایید کرد.
گفتنی است که حکومت بحرین از ابتدا با جواد مشکل داشت زیرا زمانی که ماه نوامبر 2013 برای شکایت از یک روزنامه محلی طرفدار دولت به مرکز پلیس مراجعه کرده بود، بازداشت و به مدت 46 روز زندانی شد.
پس از آن نیز به اتهام توهین به شاه بحرین و تحریک علیه رژیم در سخنرانی خود در همان ماه ، محکوم شد، و دادگاه او همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته برای خانواده و دوستان حسین جواد هفته دردناکی بود علیرغم ادعای مقامات بحرین مبنی بر تشکیل دفتری برای رسیدگی به شکایت ها برای مقابله با نقض حقوق متهمان در سیستم تحقیقات جنایی، اداره تحقیقات جنایی همچنان به شکنجه دادن متهمان ادامه می دهد.
اسماء همسر جواد گفت: دادستان پس از گذشت 48 ساعت از بازداشت همسرش در اداره تحقیقات جنایی، دستور آزادی وی را صادر کرد اما وی همچنان در حبس باقی ماند بدون این که با بیرون زندان تماسی داشته باشد و به وی و وکیلش نیز اجازه ملاقات دهند.
وی افزود: هفته پیش چندین بار با اداره تحقیقات جنایی تماس گرفتم و در نهایت یکی از آنان روز شنبه حضور جواد در این اداره را تایید کرد اما جزییات دیگری درباره وی نگفت.
اسماء خاطرنشان کرد، در ساعات پایانی همان روز وی با شرایط بسیار نامساعدی در برابر دادستانی کل حاضر شده است.
وی افزود: همسرش را مجبور به اعترافات دروغ کردند.
اسما به نقل از جواد تاکید کرد: همه لباسهای وی را درآورده و چشمان و دستان وی را از پشت بسته بودند و وی را در محلی قرار داده بودند تا به خوبی صدای دو زندانی دیگری را که با شوک الکتریکی شکنجه می شدند، بشنود. و وی در تمام طول دوره بازداشت چشمان و دستانش بسته و بارها تهدید به قتل شده است.
"ریم خلف "وکیل مدافع جواد به همسر وی گفته که به هنگام حضور جواد در دفتر دادستان همراه وی بوده و گفته که شکنجه نشده اما جواد پس از آن به همسرش گفته بود که در اداره تحقیقات جنایی وی را تهدید کرده بودند که از شکنجه سخنی نگوید زیرا در صورت اعتراف وی را به جهنم خواهند برد، وی هم اکنون به زندان "الحوض الجاف " بحرین منتقل شده است.
بحرین با هدف قرار دادن منتقدان و شرکت کنندگان در اعتراضات مسالمت آمیز، کسانی که خشونت را راهکاری برای حل بحران سیاسی کشور می دانند، تحریک می کند.
اسماء گفت: جواد ازچندین هفته پیش به من اطلاع داده بود که امیدوار است دولت امریکا با اهمیت دادن به مساله وی، فردی را برای نظارت بر محاکمه اش به اتهام توهین به شاه بحرین اعزام کند.
از آن جایی که سخنرانی اوباما درباره تروریسم بیش از یک سخنرانی معمولی و بیانگر مواضع وی بود ، دولت امریکا باید با صدای بلندتری از مساله حسین جواد سخن بگوید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها