جایزه آلمانی "آزادی بیان" برای وبلاگ‌نویس عربستانی

جایزه آلمانی
چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 17:40

العالم - "پيتر ليمبورگ" مدير كل موسسه دويچه وله آلمان برنده جايزه "آزادي بيان" اين موسسه را معرفي كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، مسئولان موسسه آلماني "دويچه وله" با اكثريت آرا  تصميم گرفتند كه جايزه "آزادي بيان" اين موسسه را به "رائف بدوي" وبلاگ نويس زنداني عربستاني كه به شيوه منحصر به فرد و در نهايت شجاعت براي دفاع از حق آزادي بيان مبارزه مي كند، اعطا كنند.

اين قدرداني از رائف بدوي دربردارنده پيامي قوي براي جلب كردن توجه افكار عمومي جهان به سرنوشت بدوي است.

مدیرکل موسسه دویچه وله اعلام کرده که ما بدين شيوه اميدواريم كه فشار بر مسئولان عربستان سعودي افزايش یابد تا آن ها بدوي را آزاد كنند.

دستگاه قضايي سعودي در ماه مي 2014 ، "رائف بدوي" وبلاگ نويس 31 ساله عربستاني را به هزار ضربه شلاق و ده سال حبس و نيز به پرداخت جريمه سنگين مالي محكوم كرد.
در نهم ماه ژانويه 2015 ، وي براي اولين بار به طور علني، متحمل 50 ضربه شلاق شد.

"إنصاف حيدر" همسر بدوي كه مقيم كانادا است، پس از اينكه خبر مربوط به تعلق يافتن جايزه دويچه وله به همسرش براي آزادي بيان را شنيد، احساس خرسندي بسيار كرد و گفت كه اين جايزه دربردارنده پيامي آشكار به مسئولان سعودي است، مبني براينكه ادامه حبس رائف از سوی حكومت سعودي مایه ننگ و عار است.

موسسه دویچه وله در قالب موسسه جهاني "الپاپز" و براي يازدهمين بار از فعالان برجسته و طرح هاي اينترنتي برجسته قدرداني مي كند.
نسخه سال 2015 از مسابقه "الپاپز" نسخه اي به روز شده است و مهم ترين قسمت اضافه شده به آن جايزه آزادي بيان است كه دويچه وله از طريق آن يك شخصيت يا يك طرحي را كه به شيوه اي خاص در زمينه حمايت از آزادي عقيده از طريق نشريه الكترونيكي و شبكه هاي اجتماعي تلاش مي كنند، قدرداني مي كند.
برنده جايزه آزادي بيان و نيز برندگان جوايز كميته داوري در مسابقه پاپز در سه گروه آن، به طور رسمي مورد تقدير قرار مي گيرند و در تاريخ 23 ژوئن به آنان جوايزي در قالب فعاليت هاي همايش رسانه هاي جهاني كه موسسه دویچه وله سالانه در بن آلمان برگزار مي كند، اعطا مي كند.

"رائف بدوي" از سال ها پيش براي دفاع از آزادي بيان در كشورش تلاش مي كند.
وي درپايگاه اينترنتي "آزادي خواهان عربستان" به بررسي اوضاع سياسي و اجتماعي نامطلوب درعربستان پرداخته و به عنوان مثال، مقاله اي تمسخرآميز را درباره پليس ديني (امربه معروف و نهي از منكر) منتشر كرد و همچنين به تبديل شدن يكي از دانشگاه هاي بزرگ عربستان به پناهگاهي براي تروريست ها اشاره كرده و درباره ولنتاين كه درعربستان ممنوع است، مطالبي نوشت.

بدوی، ژوئن 2012 بار ديگر به اتهام توهين به دين اسلام و اهانت به مسئولان ديني و سياسي عربستان در پايگاه اينترنتي خود بازداشت شد و در سال 2013 انصاف حيدر همسرش به همراه سه فرزند بدوي از عربستان فرار كردند و دركانادا پناهندگي سياسي گرفتند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها