داعش 100 نفر از اعضای عشایر عراق را ربود

داعش 100 نفر از اعضای عشایر عراق را ربود
پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 11:44

شیوخ عشایر عراقی دیروز از ربوده شدن صد نفر از اعضای این قبایل توسط گروه تروریستی داعش در نزدیکی شهر تکریت واقع در شمال بغداد خبر دادند.

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از "السومریه نیوز"، شیوخ عشایر عراقی افزودند: عناصر داعش سه شنبه تقریبا 42 نفر از مردان شهرک الربیضه واقع در 20 کیلومتری شمال تکریت در استان صلاح الدین را ربودند زیرا به آنها مشکوک شده بودند که خود را برای شرکت در عملیات بزرگ آزادسازی تکریت آماده می کنند.

ابوکریم العبیدی که الربیضه را به مقصد استان نزدیک دیالی ترک کرده است، گفت: 56 نفر نیز هفته گذشته به اتهام پیوستن به نیروهای دولتی ربوده شدند.

در همین حال، رائد الجبوری استاندار صلاح الدین تاکید کرد: پنج هزار نیروی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی به عملیات آزادسازی تکریت ملحق خواهند شد.

ارتش عراق اعلام کرد که در حدود دو هزار نیروی داوطلب مردمی در نزدیکی تکریت برای انجام عملیات نظامی بزرگ علیه داعش گردآمده اند.

مناطق گسترده ای از استان تکریت پس از یورش عناصر داعش در ژوئن گذشته توسط این گروه تروریستی تصرف شدند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع عراق از پاکسازی دو منطقه آلبوبکر و آلبوعواد بین استانهای دیالی و صلاح الدین از لوث عناصر داعش خبر داد و خاطرنشان کرد: این عملیات نقطه شروع پاکسازی تمامی مناطق استان صلاح الدین از وجود گروه تروریستی داعش بشمار می رود.

 یک مقام امنیتی استان صلاح الدین نیز اظهار داشت: نیروهای امنیتی موفق شدند که سه منطقه الطرابله و الزلایه و مکیشیفه و دو روستای عوینات و العوجه را در جنوب تکریت از کنترل داعش خارج کنند.

مقام مزبور که خواست نامش فاش نشود، در گفت وگو با پایگاه السومریه نیوز" افزود: شماری از عناصر داعش به هلاکت رسیده و 12نیروی داوطلب مردمی مجروح شدند.

وی توضیح داد: نیروهای نظامی عراق به پیشروی خود ادامه دادند و توانستند گذرگاه جنوبی شهر تکریت را بطور کامل در اختیار خود بگیرند.

به گفته منابع امنیتی، این مناطق هم اکنون شاهد جنگ و گریز میان نیروهای امنیتی مورد حمایت نیروهای داوطلب مردمی از یک سو و عناصر گروه داعش از سوی دیگر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها