آمادگی 1000 مسیحی و ایزدی برای جنگ با داعش

آمادگی 1000 مسیحی و ایزدی برای جنگ با داعش
پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 14:41

العالم ـ فرمانده نیروهای پیشمرگه کرد در شمال عراق گفت: نیرویی متشکل از یک هزار مسیحی و ایزدی، آموزش‌های نظامی خود را برای نبرد با گروه تروریستی داعش به پایان بردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرلشکر جمال ایمنکی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تصریح کرد: یک نیرو متشکل از هزار نفر که اغلب آنها مسیحی و کردهای ایزدی هستند، تمرینهای نظامی خود را برای استفاده از تیربارهای سنگین و سلاح های ضد زره پیشرفته ساخت انگلیس به پایان رساندند و این تمرین ها و آموزش های نظامی می تواند توان نیروها در نبرد را افزایش دهد.

وی افزود: کارشناسان و نظامیان انگلیسی بر آموزش این نیروها در اردوگاهی در ده کیلومتری شمال شرق اربیل نظارت داشتند. همچنین برخی از نیروهای پیشمرگه نیز با نظارت نظامیانی از کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش، آموزشهای جنگ خیابانی را پشت سر گذاشتند تا برای جنگ با داعش در شهرها آماده شوند.

سروان مهند الحیالی از مسئولان امنیتی وزارت کشورعراق گفت: داعش امروز باند فرودگاه موصل در جنوب این شهر را به طور کامل منفجر کرد.

وی در گفت وگو با خبرگزاری آناتولی خاطرنشان کرد: این انفجار همزمان با اقدام جنگنده های ائتلاف در بمباران مواضع داعش در فرودگاه موصل و اردوگاه الغزلانی نزدیک فرودگاه و پایگاه های فرماندهی عملیات سابق نینوا در منطقه الجوسق در جنوب موصل روی داد که داعش آن را به مقر خود تبدیل کرده است.

سروان الحیالی افزود که این حملات دهها کشته برجای گذاشت اما آمار دقیق آنها را مشخص نکرد.

نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه کرد به منظور بازپس گیری مناطقی در استانهای شمالی و غربی کشور که تحت کنترل گروه تروریستی داعش است، جنگهای شدیدی علیه این گروه به راه انداختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها