جریمه نیم میلیارد دلاری اپل به خاطر سرقت تکنولوژی

جریمه نیم میلیارد دلاری اپل به خاطر سرقت تکنولوژی
پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 17:38

دادگاهی در تگزاس امریکا، شرکت اپل را به دلیل نقض سه مجوز حق ثبت اختراع شرکت اسمارت فلش به وسیله نرم افزار آیتونز خود، به پرداخت 532 میلیون و 900 هزار دلار (469 میلیون و 400 هزار یورو) محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، با وجود اینکه شرکت اسمارت فلش که در زمینه فروش مجوز ثبت اختراع فعالیت می نماید، خواستار دریافت غرامتی معادل 852 میلیون دلار شده بود، حکم دادگاه تگزاس، همچنان به منزله ضربه سنگینی برای غول تکنولوژی امریکا و گرانقیمت ترین شرکت جهان به شمار می آید.
دادگاه جنایی شرق تگزاس پس از هشت ساعت مشاوره به این نتیجه رسید که شرکت اپل نه تنها بدون اجازه از گواهی های ثبت اختراع شرکت اسمارت فون استفاده کرده است، بلکه عمدا اقدام به این کار نموده است.
شرکت اپل به طور تلویحی اعلام کرد این تصمیم انگیزه ای جدید برای اصلاح نظام مالکیت معنوی است تا توانایی شرکت هایی که خودشان تولیدکننده نیستند، مانند اسمارت فلش، برای توسل به دستگاه قضایی محدود شود.
سخنگوی اپل درباره حکم دادگاه گفت: ما با پرداخت هر گونه باج به این شرکت به خاطر اندیشه هایی که نیروهایمان سالها برای ابداع و نوآوری در این زمینه ها عمرشان را سپری کرده اند، مخالفت کردیم. از این رو چاره ای جز وارد شدن به این معرکه از طریق دستگاه قضایی نداشتیم.
یادآور می شود شرکت اسمارت فلش در ماه می سال 2013 از شرکت اپل شکایت و اعلام کرد اپلیکیشن "iTunes" این شرکت، به منزله نقض گواهی های ثبت اختراع اسمارت فلش در زمینه چگونگی دسترسی به فایل های صوتی و تصویری و بازی های دریافت شده از طریق اینترنت و ذهیره آنهاست.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها