مسوول امنیتی ارشد داعش در قلمون از پا درآمد +ویدیو

پنج‌شنبه 7 اسفند 1393 - 20:52

دمشق (العالم) ـ در بحبوحه افزایش درگیری های داخلی گروه های تروریستی در قلمون و غوطه شرقی در حومه دمشق، ارتش سوریه محل اختفای تروریست ها در اطراف دوما در این منطقه را هدف قرار داد که شماری از تروریست ها به هلاکت رسیده و تعدادی از آنها نیز تسلیم شدند.

دارین فضل خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد: اختلافات و درگیری میان گروههای مسلح در منطقه عرسال واقع در قلمون نزدیک مرزهای سوریه با لبنان به ویژه پس از آغاز عملیات ترور علیه سرکردگان گروه های رقیب شدت یافته است؛ و در آخرین مورد ، "ابو مجاهد البانیاسی" مسوول امنیتی داعش به هلاکت رسید.
این در حالی است که به دنبال حمله داعش به روستای "مسحا" در شمال قلمون و کشته شدن شماری از عناصر این گروه در درگیری با گروهک "جیش الاسلام" و برخی از گروه های مسلح دیگر، تنش و درگیری میان طرفین تشدید شده است.
درگیری های داخلی میان گروه های مسلح در منطقه غوطه شرقی افزایش یافته  به طوری که عناصر زهران علوش با حمله به منطقه کفر بطنا، ضمن حمله به منازل ساکنان این منطقه، حدود 25 نفر را به اتهام عضویت در گروه داعش ربودند. به دنبال این اقدام گروهک علوش، هزاران نفر از اهالی منطقه با برگزاری تظاهراتی این اقدام را محکوم کرده و خواستار آزادی ربوده شدگان شدند.
ترکی حسن، کارشناس مسایل نظامی به خبرنگار العالم گفت: از آنجایی که هدف مشترک آنها دستیابی به اموال و کنترل بر سلاح ها و دستیابی به زنان و مواد مخدر و توسعه طلبی است، به ناچار این گروه ها، به تناسب میزان وابستگی شان به سایر گروه ها یا کشورهای منطقه با یکدیگر دچار اختلاف می شوند و با توجه به اینکه هدف آنها دستیابی به سلاح و پول از کشورهای مختلف است، این گروه ها به هر کس که پول و اموال بیشتری پرداخت نماید وابسته تر می شوند.
در همین حال ارتش سوریه بر حملاتش به استحکامات تروریست ها در اطراف دوما، بارزترین پایگاه گروهک "جیش اسلام" افزود و بر مواضع آنها در محورهای تل کردی و تل صوان حمله ور شد.
همچنین منابع نظامی از تخریب مقر فرماندهی گروه های مسلح و هلاکت شماری از تروریستهای سوری، عربستانی و تونسی در این منطقه خبر داد. علاوه بر این، شمار زیادی از آنها در اطراف اردوگاه الوافدین تسلیم شدند.
ارتش سوریه تونلی را در اطراف شهرک صنعتی حرستا که تروریست ها از آن برای انتقال سلاح استفاده می کردند، منهدم کرد. درگیری های شدیدی در بخش شرقی شهرک جوبر دمشق و اطراف عربین نیز در جریان است.
ناظران بر این باورند که صحنه های درگیری میان گروه های مسلح نشان دهنده موفقیت آمیز بودن نتایج تنگ کردن حلقه محاصره بر آنها از سوی ارتش سوریه است.
MKH-25-22:42

پربیننده ترین خبرها