عملیات راهبردی ارتش لبنان در مرز سوریه + فیلم

جمعه 8 اسفند 1393 - 08:55

نیروهای ارتش لبنان تلاش عناصر مسلح برای حرکت به سمت مواضع ارتش در منطقه " رأس بعلبک " در شمال شرق لبنان و نزدیک مرزهای سوریه را ناکام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از لبنان، یگان های ارتش لبنان که درمنطقه مرزی سوریه با این کشور مستقر هستند، در ساعات گذشته با استفاده از راکت، توپخانه و آتش بارهای سنگین با عناصر مسلح درگیر شدند و توانستند که تپه راهبردی " جراش " را تحت کنترل خود درآورند.

نیروهای ارتش لبنان ضمن جلوگیری از تلاش عناصر مسلح برای نفوذ به مواضع ارتش، برخی از آن ها را به طور مستقیم هدف قرار داده و زخمی کردند.

"فاطمه عواضه" خبرنگار العالم افزود: نیروهای ارتش لبنان طی این درگیری ها و با مشارکت بالگردهای شناسایی توانستند کنترل یک تپه راهبردی را در جرود رأس بعلبک به دست گیرند و در آن جا مستقر شوند.

وی گفت: نیروهای ارتش لبنان یک منطقه نظامی در مرزهای این کشور با سوریه را که شامل سه تپه به نام های " ام خالد "، "الحمره " و تپه راهبردی "جراش" است، به کنترل خود درآوردند.

براساس این گزارش، اهمیت تپه راهبردی جراش برای ارتش لبنان از این جهت است که ارتش از این تپه به طور کامل بر مواضع عناصر مسلح اشراف دارد و این مساله به نیروهای ارتش لبنان این امکان را می دهد که تحرکات عناصر مسلح را که همواره به دنبال نفوذ یا حمله به مواضع ارتش هستند، ناکام بگذارد.

به گفته خبرنگار العالم، اهمیت این پیروزی نه فقط از آن جهت است که ارتش لبنان یک منطقه تحت کنترل گروه های مسلح را از کنترل آنان خارج کرده و بر آن جا مسلط شده است، بلکه بدان جهت است که این منطقه به عنوان یک نقطه مهم به شمار می رفت که تروریست ها با پیشروی به سمت آن، به نیروهای ارتش لبنان حمله می کردند.

بر اساس این گزارش، ارتش لبنان درحال حاضر درصدد تقویت حضور خود در این منطقه است و دو پایگاه نظامی را برای مشاهده و رصد کردن تحرکات گروه های مسلح ایجاد کرده است.

خبرنگار العالم در پایان گفت: علیرغم پیروزی ارتش لبنان ، اما هنوزدرگیری هایی میان ارتش و عناصر مسلح در جرود عرسال وجود دارد که ادامه درگیری ها در منطقه جرود رأس بعلبك به شمار می رود.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها