واکنش جمعیت وفاق به احکام جدید اعدام در بحرین

واکنش جمعیت وفاق به احکام جدید اعدام در بحرین
جمعه 8 اسفند 1393 - 09:37

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین صدور احکام اعدام، زندان و سلب تابعیت شمار جدیدی از شهروندان بحرینی را نشان دهنده گسترش بحران سیاسی در این کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه رژیم آل خلیفه روز پنج شنبه در رسیدگی به پروندۀ موسوم به حادثه انفجار "الدیه" سه تن از شهروندان بحرینی را به اعدام و هفت تن را به حبس ابد محکوم و 8 نفر را نیز سلب تابعیت کرد.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در واکنش به صدور این احکام اعلام کرد: با صدور این احکام جدید، شمار افرادی که به اعدام محکوم شدند، به 7 تن و شمار افراد سلب تابعیت شده، به 123 نفر رسید.

این جمعیت تاکید کرد: هرگونه حکمی که با استناد به اعتراف تحت شکنجه صادر شود، باطل است و هرگونه محاکمه که فاقد شروط لازم و تدابیر ویژۀ محاکمه عادلانه باشد غیرقابل قبول است زیرا حقوق متهمان را رعایت نمی کند و به این ترتیب، هرگونه حکمی از چنین دادگاه هایی صادر شود، بر اساس قوانین داخلی و قوانین بین المللی، باطل است.

جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین بر ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران این کشور که صدور اینگونۀ احکام جزئی از پیامدهای آن است، تاکید کرد و این بحران فرصت های برقراری ثبات سیاسی را از بین می برد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها